• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP diver vs. Chronograph

M021

Rolex
2-Faktor
Hej Alla likasinnade!

Har tidigare släppt frågor kring panerai tankar, tack för dom reflektionerna,har nu även släppt in AP i leken kände och klämde på en panda "standard" kronografen här om dagen, helt såld!

Så, läste tidigare recension på divern och är riktigt sugen på den. Först och främst gillar jag den inre bezel ringen, och att tavlan ger ett lugnare intryck. Ser man på service kosnaderna sjunke den också drastiskt ur ett mer praktiskt perpektiv jämfört med kronografen.

Men givetvis vill jag lufta mina tankar här på vägen, diver, kronograf eller PAM 292?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Divern, men ytterst få kan bära upp den då den är för stor. Designen är topp dock!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Chronon är en Royal Oak och Divern är en Royal Oak Offshore. Här är den stora skillnaden. Personligen föredrar jag RO:n då den bärs sundare. Divern är dock benhård.

Servicekostnaden är några tusenlappar snällare på Divern som har cal 3120. Slå dock ut det på var sjunde år du servar så gör det inte jättemycket. Gå på chronon. :)
 

DrDre

Patek
Hej Alla likasinnade!

Har tidigare släppt frågor kring panerai tankar, tack för dom reflektionerna,har nu även släppt in AP i leken kände och klämde på en panda "standard" kronografen här om dagen, helt såld!

Så, läste tidigare recension på divern och är riktigt sugen på den. Först och främst gillar jag den inre bezel ringen, och att tavlan ger ett lugnare intryck. Ser man på service kosnaderna sjunke den också drastiskt ur ett mer praktiskt perpektiv jämfört med kronografen.

Men givetvis vill jag lufta mina tankar här på vägen, diver, kronograf eller PAM 292?

Har du funderat på en Patek Aquanaut? Kanske kan vara ide att spana in också.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Divern är riktigt fet.

6yIYA1L.jpg
 

Gurra

Breitling
Sjalv kopte jag Divern for nagra manader sedan, och ar tok nojd trots att jag har sma handleder... jag tycker inte klockan bars allt for stort... :)

Trivs mycket bra med den, skulle garna komplitera med en 15300!
Lite bilder:


Mvh
Micke E
:)
Fantastiskt fin, är den bekväm att bära under längre perioder trots storleken?
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fantastiskt fin, är den bekväm att bära under längre perioder trots storleken?


Inga som helst problem att bara langre perioder :)
Det anda som jag kan komma pa som negativt ar att den har grymt mycket fina blanka och matta ytor/vinklar pa boetten som valdigt latt far repor (och i varsta fall aven dings), sa jag anvander inte min klocka nar jag gjuter cement eller byter tak plattor... :)

Mvh
Micke E
 

M021

Rolex
2-Faktor
Chronon är en Royal Oak och Divern är en Royal Oak Offshore. Här är den stora skillnaden. Personligen föredrar jag RO:n då den bärs sundare. Divern är dock benhård.

Servicekostnaden är några tusenlappar snällare på Divern som har cal 3120. Slå dock ut det på var sjunde år du servar så gör det inte jättemycket. Gå på chronon. :)


Dom jag kikar på är egentligen AP ROO, diver/alternativt lägre segmentet i chronograhp familjen, men jag är väl inte ute och cyklar när jag påstår att kronografen också finns i ROO?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Dom jag kikar på är egentligen AP ROO, diver/alternativt lägre segmentet i chronograhp familjen, men jag är väl inte ute och cyklar när jag påstår att kronografen också finns i ROO?
Ah självklart. I princip alla vanliga ROO's är kronografer. Trodde du menade Royal Oak när du skrev så där. :)

Lycka till med valen. Grymt fina klockor som inte kommer att göra dig missnöjd.
 
Topp