• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP i MFF

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan inget om fotboll, men tjänar den här killen så bra att han kan köpa en (smaklös) AP med diamantsatt bezel?
aba2usyj.jpg
 

Emil

Cartier
Varför skulle den inte kunna vara äkta?
Att alla mer eller mindre har råd att åka till Thailand är en sak, men dem som hellre väljer en klocka före solsemester finns kanske inte?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kan inte heller något om fotboll än mindre vet jag vem personen är.
Kan ni på den bilden avgöra äkthet?
Och ställer i övrigt samma fråga som Emil, varför skulle den inte kunna vara äkta?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Men, men, brutalt tacky. Har då sett brutalt fula AP's på några DIF spelare för några år sedan.

Brukar det inte heta, ju mer pengar, sämre smak? ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Den där vill man ju bara slå. Både hans och Gerndts straff är fan under all kritik. Att sen landslaget ser båda som tänkbara representanter är bara ett stort skämt.

Män som hatar kvinnor har inget i landslaget att göra. Vilka signaler skickar det till våra kids?

Och ja båda är fällda i domstol.

Ibland är klockorna av underordnad betydelse.

Tack för ordet.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Majoriteten av mina bekanat blev av med svendomen innan de var 15. Just sayin'.

Löjlig häxjakt från människor som inte ens tagit sig tid att läsa igenom domen.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vad har jag missat? Plus ibland kan man faktiskt tänka på vad man skriver och hur man formulerar det.
Vänligen undvik från att det skall spåra.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Majoriteten av mina bekanat blev av med svendomen innan de var 15. Just sayin'.

Löjlig häxjakt från människor som inte ens tagit sig tid att läsa igenom domen.

Absolut men inte med någon som är såpass mycket äldre.

Anser inte att det är en löjlig häxjakt. Då man faktiskt ju domen dömmer miko till villkorligt.
Just på grund av att man ser till att det mediala skadat hans karriär, och att han är märkt för livet. Det var även därför som åklagare rogeland inte gick på linjen. Våldtäkt mot barn. Som är normalfallet. Utan ändrade till sexuellt utnyttjande.

Så vill man så kan man se det som att det tagits höjd för häxjakt...

Vill du snacka Gerndt nu?
 

Kniven

Cartier
Nu språrar det ur lite....
Diskutera klockor gör vi här, gnäller över förlorat sm-guld kan ni göra på svergiescenen och resten får ni diskutera på flashback.
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Majoriteten av mina bekanat blev av med svendomen innan de var 15. Just sayin'.

Löjlig häxjakt från människor som inte ens tagit sig tid att läsa igenom domen.

Det du påstår stämmer säkert hos de flesta av oss, men då med en jämnårig. Just sayin'.

Från Aftonbladet.
"MALMÖ/STOCKHOLM. I dag klockan 09.00 inleddes rättegången mot Miiko Albornoz, 22, i Malmö tingsrätt.
MFF-stjärnan är åtalad för sexuellt utnyttjande av barn efter att ha erkänt att han haft sex med en 14-årig flicka.
Rättegången pågick i över tre timmar och hölls till en början inför stängda dörrar – men öppnades för allmänheten efter cirka en timme.
Domen: tingsrätten dömer MFF-spelaren till villkorlig dom för sexuellt utnyttjande av barn."
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Absolut men inte med någon som är såpass mycket äldre.

Anser inte att det är en löjlig häxjakt. Då man faktiskt ju domen dömmer miko till villkorligt.
Just på grund av att man ser till att det mediala skadat hans karriär, och att han är märkt för livet. Det var även därför som åklagare rogeland inte gick på linjen. Våldtäkt mot barn. Som är normalfallet. Utan ändrade till sexuellt utnyttjande.

Så vill man så kan man se det som att det tagits höjd för häxjakt...

Vill du snacka Gerndt nu?


Nu är det inte detta tråden handlar om. Men att rättssamhället anser att en 14-åring inte kan fatta beslut som detta själv är befängt. Inte så direkt att det var första gången för henne. Att han skulle blivit dömd för våldtäkt av barn om det varit annorlunda ser jag som föga troligt. Här har du ett liknande mål: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5647815

Det har inte varit samma typ av häxjakt på Gerndt och har därför inte brytt mig om att sätta mig in nämnvärt. Det kan dock tilläggas att hans föredetta flickvän verkar ha en hel problem på andra plan än att bli inknuffad i en buske.
 
Tycker dock den är diskret nog för att inte vara så tacky..

Sen är det kanske lite överdrivet att gå loss på honom för att han låg med en tjej som ville ligga med honom. Men det är inte relevant för det här forumet.

Jag tycker klockan är snygg och han tjänar rätt bra för att spela i AS.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Nu är det inte detta tråden handlar om. Men att rättssamhället anser att en 14-åring inte kan fatta beslut som detta själv är befängt. Inte så direkt att det var första gången för henne. Att han skulle blivit dömd för våldtäkt av barn om det varit annorlunda ser jag som föga troligt. Här har du ett liknande mål: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5647815

Det har inte varit samma typ av häxjakt på Gerndt och har därför inte brytt mig om att sätta mig in nämnvärt. Det kan dock tilläggas att hans föredetta flickvän verkar ha en hel problem på andra plan än att bli inknuffad i en buske.

Vi kommer ingen vart. Känns som att våra moralkompasser inte lirar.

Ha en trevlig dag!
 

Helvetia

Cartier
Så en vuxen kan ha sex med ett barn sålänge det finns samtycke? Herregud..

Ful-APn kan säkert vara äkta. Han tjänar garanterat bättre än allsvenska snittet.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kronografsekundvisaren snurrar på, det bär något man ser ofta på fake-APs på Instagram. Min slutsats är att det inte är kronografverk i fake, utan att den visaren faktiskt fungerar som sekundvisare.

Det plus tacky diamantbezel (som jag också sett på fakes) väckte misstankar.
Jag har ingen aning om vem killen är. Diskussioner om annat än just klockan kan tas på förslagsvis Flashback.
 
Topp