• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP på Uret Vintage

Simpatico

Rolex
Min första tanke är nog - är inte denna tråd i fel forumsdel.
@Denke
Kanske kan flytta.
OnT : ngt lurt med den APn till det priset från uretvintage.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Såg denna för ett tag sedan. Googlade på ref-nr men hittade inget. Har någon hört talas om ref-nr: V13685?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Passar inte så många fler än ett barn: "passar handleder upp till 16 cm".. Nu går ju länkar förvisso att komplettera..
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har börjat undra var uretvintage hittar sina ur och om de ens tittar på dem innan de läggs upp till försäljning. Jag skulle köpa en 5513 av dem i vintras, men när de skulle leverera den så fungerade inte urverket alls. Då den redan var halvt franken och saknade tillbehör. Sedan att jag varken fick möjligheten att titta år den innan eller få namnet på urmakaren som skulle se över den så utövade jag ångerrätten.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tropical tavla (kanske inte så premium på just AP) samt välhyvlad boett. Kostar ju en del att serva dessa också. Skulle säga att det är en 14790.
 

Oew

Rolex
Kommer ibland ut en del ro till det här priset, men du bör räkna med en 10k+ service direkt. Ser tyvärr rätt hårt slipad ut också. Skulle också säga att det är en 14790
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Intressant att de bedömer skick på alla delar förutom urverk. Priset känns spontant som ok. Halvtråkiga boettsidor och sliten krona med defekt tavla. Hade lagt max 45-47 och räknat kallt med service. E-serie som finns på uret vintage är från år 94-95 om jag minns rätt.

Helt intakt tavla och ny krona ser ut såhär

SJi6LDv.jpg


Edit: osäker på årgång på objektet på uret. Äldre aps är svåra att kolla upp årgång på. Kaplans hade svårigheter att fastställa årgång på min som de hävdade var från 2002 medan handlaren i Tyskland skrev 94 i dokumentet.
 
Senast ändrad:

stabil

Cartier
Samma klocka var ute för nån månad sedan, antar att den tidigare köparen använde sig av ångerrätten.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Såg denna för ett tag sedan. Googlade på ref-nr men hittade inget. Har någon hört talas om ref-nr: V13685?
UV brukar lägga in ett eget refnr av någon anledning men även skriva ut refnr på klockan vilket jag inte hittar någonstans på den här.

Dom själva verkar ha noll koll på ref. Inga tillbehör, hårt polerad så därav priset förmodligen och stor risk att den är risig inne
 

DrDre

Patek
Möjligen kan du göra valutaarbitrage..

Du har en poäng där. Tidigare kunde man ju göra bra affärer i USD från handlare. Inte pga att de var just handlare utan pga växelkursen. Och för den riskvillige så kunde man ju göra ännu bättre affärer genom att köpa i USD från privatpersoner som inte är tvingade att sälja med vinst.
 

Sond

Patek
Möjligen kan du göra valutaarbitrage..
Möjligen menar vi olika. Men det jag menar är att det händer att handlare missbedömmer priset på ett objekt de lägger ut eller att det, med lite list och erfarenhet, går att få ned priset så att det hamnar under normalt marknadsvärde. Jag har de senaste tre åren köpt tre klockor som jag fått loss under "normalt" marknadspris. En av dem går att diskutera. Köpte av Bulgarisk panthandlare på nätet. Ingen annan verkade vilja köpa av dem så objektet låg ute länge och sjönk i pris och gick att pruta ned ytterligare. Vet inte vilken kategori den affären ska till, kan ju anses som normalt pris från en Bulgarisk panthandlare..:D.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Du har en poäng där. Tidigare kunde man ju göra bra affärer i USD från handlare. Inte pga att de var just handlare utan pga växelkursen. Och för den riskvillige så kunde man ju göra ännu bättre affärer genom att köpa i USD från privatpersoner som inte är tvingade att sälja med vinst.

Vad är en bra affär? 10k? 20k?
 
Topp