• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP RO 15000st?

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Finns en hel del olika refs på RO:s. Tipset om man vill köpa billigt är 14790. Den är 36mm och sitter ganska lagom på en normalstor handled. Blir ganska dressat. Lite varningsflagg för de äldre då servicen ofta kan bli dyr om man har otur. 15300 är det självklara valet om man vill hålla kostnaderna någorlunda i kontroll. Den har in-house verk som kostar 7900kr att serva vart 5-7:e år. Inte så otroligt mycket som kan gå fel på dessa jämfört med JLC-verket som sitter i Jumbon och några andra modeller. Här kan en service snabbt kosta 20k..

För 36mm-reffar så betalar du ungefär 45-50 för ett hyggligt ex. För 15300:an så är nog priserna från ca 65k. Jag har en nyservad vit 15300 som ev kan vara till försäljning om någon är intresserad.
 
Per skrev:
För 36mm-reffar så betalar du ungefär 45-50 för ett hyggligt ex. För 15300:an så är nog priserna från ca 65k. Jag har en nyservad vit 15300 som ev kan vara till försäljning om någon är intresserad.

Per: Har du någon koll på vad AP ROC kostar att serva?
 

naggge

Panerai
masterkiller skrev:
Per skrev:
För 36mm-reffar så betalar du ungefär 45-50 för ett hyggligt ex. För 15300:an så är nog priserna från ca 65k. Jag har en nyservad vit 15300 som ev kan vara till försäljning om någon är intresserad.

Per: Har du någon koll på vad AP ROC kostar att serva?

Här har du Nymans prislista på AP

Skaumlrmklipp-1.jpg
 
Topp