• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Roo kronografer

Calfen

Panerai
Har blivit sjukligt sugen på en AP Roo och testat några stycken men hur är egentligen kvalitén på gummiöverdraget på kronografknappen?
 

Ice

Omega
Har inte hört att det är dålig kvalitet men har ingen direkt erfarenhet av "gummit" då jag har den nyare modellen med keramiska knappar, dvs 26470.
 
Tjo

Har haft 5-6st gummi genom åren. Chronoknapparna har jag aldrg ens funderat över, men ringen och bandet är fuktigt mjuka som nya, och badar du, solar osv så blir båda hårda. Ringen är svindyr att byta (13000kr då) bandet kostade 4500kr

Kvaliteten du ska oroa dig över är chronografen som på e-g serien var katastrof. Haft 3 st (2 rubber och en panda) som varit iväg på garantiärende genom alla år. Men som sagt, har bara haft e-g serier av den gamla roo. Nya offshoreserien ska väl vara bättre men har inte ägt fler än en.

Hoppas det hjälpte något.
 

Calfen

Panerai
Tjo

Har haft 5-6st gummi genom åren. Chronoknapparna har jag aldrg ens funderat över, men ringen och bandet är fuktigt mjuka som nya, och badar du, solar osv så blir båda hårda. Ringen är svindyr att byta (13000kr då) bandet kostade 4500kr

Kvaliteten du ska oroa dig över är chronografen som på e-g serien var katastrof. Haft 3 st (2 rubber och en panda) som varit iväg på garantiärende genom alla år. Men som sagt, har bara haft e-g serier av den gamla roo. Nya offshoreserien ska väl vara bättre men har inte ägt fler än en.

Hoppas det hjälpte något.

Verkligen bra och höra vilka årtal ung är e-g serien?
 

Qvarna

Omega
Tjo

Har haft 5-6st gummi genom åren. Chronoknapparna har jag aldrg ens funderat över, men ringen och bandet är fuktigt mjuka som nya, och badar du, solar osv så blir båda hårda. Ringen är svindyr att byta (13000kr då) bandet kostade 4500kr

Kvaliteten du ska oroa dig över är chronografen som på e-g serien var katastrof. Haft 3 st (2 rubber och en panda) som varit iväg på garantiärende genom alla år. Men som sagt, har bara haft e-g serier av den gamla roo. Nya offshoreserien ska väl vara bättre men har inte ägt fler än en.

Hoppas det hjälpte något.
Vilken ring syftar du på? Inte kan det vara gummiringen som sitter på kronan?
 
Topp