• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

APaketöppning Deluxe :)

watchdreamer

Panerai
Intresset för klockor har egentligen följt mig sedan barnsben. Jag minns min första klocka, en Davis (tror jag den heter) som jag fick av min pappa när jag var strax under 10 år när vi var i Cannes på semester.......

För att hoppa fram ett antal år så köpte jag min första "riktiga" klocka för kanske 15 år sedan, en Oris Diver.
Sedan dess har klockintresset bara intensifierats med åren Orisen byttes mot en Tag Heuer Carrera som byttes mot en Chopard Mille Miglia som byttes mot en Zenith Defy som......ja ni fattar :)

Efter att ha provat och gått igenom ett flertal Rolex, JLC och
IWC och även från detta märke känner jag att jag hittat hem när det gäller den ultimata allround klockan.

Tidigare modeller som jag har ägt från AP är en 26300ST med en läcker blå tavla och därefter en 15400ST med svart tavla.

Så vad har nu valet blivit? Jag stod ett bra tag och velade mellan en 5711 och en 15202.....två ultimata fin beaters, som fungerar till precis allt (om ni frågar mig) :)

Valet föll tillslut på en 15202, varför?
Finns inget enkelt svar på det, det är nog mest hjärtat och känslan som har fått styra, enligt mig är den helt enkelt perfekt med sina 39 mm och 8,1 mm i höjd!

Självklart finns det en gedigen och intressant histroria kring AP, Gerald Genta och Royal Oak som först lanserades 1972 när AP stod vid ruinens brant....

Om ni vill läsa mer om just 15202 så hänvisar jag ödmjukast til @Niklas paketöppning av exakt samma klocka, en riktigt vass paketöppning om ni frågar mig :)

https://klocksnack.se/threads/paketöppning-audemars-piguet-royal-oak-15202-jumbo.39431/

Så vilken klocka har då egentligen minst 3 års väntetid om man vill köpa en svensksålda sådan? Jo denna.....

En Box
image.jpeg

Som är skönt grön
image.jpeg

Tittut...
image.jpeg

Välkommen...
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Och så självklart några wristshots :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Här tillsammans med en annan kompis :)
image.jpeg

image.jpeg


För er som orkade hela vägen ner, tack :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis! 15202 är löjligt bra! :D Tillsammans med din Lange utgör den en riktigt grym duo. ;)
 

watchdreamer

Panerai
Ska nämna några rader kring urverket oxå :) inuti snurrar AP:S 2121 som är 3 mm tunt och som också återfinns i PAteks Nautilus och VC Overseas, mig vetlerligen :)
Intresset för klockor har egentligen följt mig sedan barnsben. Jag minns min första klocka, en Davis (tror jag den heter) som jag fick av min pappa när jag var strax under 10 år när vi var i Cannes på semester.......

För att hoppa fram ett antal år så köpte jag min första "riktiga" klocka för kanske 15 år sedan, en Oris Diver.
Sedan dess har klockintresset bara intensifierats med åren Orisen byttes mot en Tag Heuer Carrera som byttes mot en Chopard Mille Miglia som byttes mot en Zenith Defy som......ja ni fattar :)

Efter att ha provat och gått igenom ett flertal Rolex, JLC och
IWC och även från detta märke känner jag att jag hittat hem när det gäller den ultimata allround klockan.

Tidigare modeller som jag har ägt från AP är en 26300ST med en läcker blå tavla och därefter en 15400ST med svart tavla.

Så vad har nu valet blivit? Jag stod ett bra tag och velade mellan en 5711 och en 15202.....två ultimata fin beaters, som fungerar till precis allt (om ni frågar mig) :)

Valet föll tillslut på en 15202, varför?
Finns inget enkelt svar på det, det är nog mest hjärtat och känslan som har fått styra, enligt mig är den helt enkelt perfekt med sina 39 mm och 8,1 mm i höjd!

Självklart finns det en gedigen och intressant histroria kring AP, Gerald Genta och Royal Oak som först lanserades 1972 när AP stod vid ruinens brant....

Om ni vill läsa mer om just 15202 så hänvisar jag ödmjukast til @Niklas paketöppning av exakt samma klocka, en riktigt vass paketöppning om ni frågar mig :)

https://klocksnack.se/threads/paketöppning-audemars-piguet-royal-oak-15202-jumbo.39431/

Så vilken klocka har då egentligen minst 3 års väntetid om man vill köpa en svensksålda sådan? Jo denna.....

En Box
image.jpeg

Som är skönt grön
image.jpeg

Tittut...
image.jpeg

Välkommen...
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Och så självklart några wristshots :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Här tillsammans med en annan kompis :)
image.jpeg

image.jpeg


För er som orkade hela vägen ner, tack :)
 
Topp