• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

App/funktion för iPhone som autosvarar samtal med sms?

Ibland är jag upptagen och vill att mina kunder ska få ett automatiserat SMS om dom skulle råka ringa just då.
Jag hittar bara funktionen där jag själv aktivt skickar en förprogrammerad text och avvisar samtalet. Jag söker alltså något som gör detta automatiskt, men jag börjar misströsta, det kanske inte ens finns?

Tips på app om någon sådan finnes tages tacksamt emot. :)

Vet ej? Tror inte det men jag är ingen expert direkt.
Hade nog lite fel tyvärr :(

Kör man "stör ej" så blockeras ink. samtal (valfritt vilka man vill godkänna mellan alla/inga/favoriter/alla kontakter
Och får man ett inkommande sms så är där autosvar på detta.

Så är ju ett sätt att gå runt det, men det kräver ju att den som söker dig inte bara ringer utan även skickar ett sms till dig..

Hade varit helt fantastiskt att kunna få tag i en sådan app. Använder själv ”månen” dagligen på möten/presentationer men en add on hade inte skadat.

Kapar tråden lite och söker en app där man slipper inkommande utländska samtal med löfte om guld och gröna skogar?

Framför allt ringer det från UK/Tyskland/USA (har mitt mobil# på internationell webbsida)

Email från Kina tar spam filtret hand om :D

Hade nog lite fel tyvärr :(

Kör man "stör ej" så blockeras ink. samtal (valfritt vilka man vill godkänna mellan alla/inga/favoriter/alla kontakter
Och får man ett inkommande sms så är där autosvar på detta.

Så är ju ett sätt att gå runt det, men det kräver ju att den som söker dig inte bara ringer utan även skickar ett sms till dig..

Kan tycka att det är helt värdelöst och att detta är en jävla skittelefon trots att den kostar 18 lök. Fy fan vilket jävla skräp

Hade varit helt fantastiskt att kunna få tag i en sådan app. Använder själv ”månen” dagligen på möten/presentationer men en add on hade inte skadat.

Kapar tråden lite och söker en app där man slipper inkommande utländska samtal med löfte om guld och gröna skogar?

Framför allt ringer det från UK/Tyskland/USA (har mitt mobil# på internationell webbsida)

Du kan ju spara dessa nr som en kontakt och sedan välja "blockera kontakt"
Det hindrar ju dock inte nya spamnr från att ringa dig..

Truecaller.

295F1230-CA88-4202-9D5D-D1A498FB8984.png
Du kan ju spara dessa nr som en kontakt och sedan välja "blockera kontakt"
Det hindrar ju dock inte nya spamnr från att ringa dig..
Går ju att blocka utan att spara nr som kontakt......

Ibland är jag upptagen och vill att mina kunder ska få ett automatiserat SMS om dom skulle råka ringa just då.
Jag hittar bara funktionen där jag själv aktivt skickar en förprogrammerad text och avvisar samtalet. Jag söker alltså något som gör detta automatiskt, men jag börjar misströsta, det kanske inte ens finns?

Detta kanske hjälper dig?
https://mashtips.com/iphone-auto-reply-text/

Tror inte andra appar får tillgång till att hantera samtal på ios så tyvärr. Om inte Koltrasten tips funkar då.
Till Android finns det säkert.

Tillbaka
Topp