• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Nu kör jag iofs pÄ en gammal iPhone 12 i vÀntan pÄ 17. Kan hÄrdvaran verkligen pÄverka denna typen av buggar?
Jag har samma pÄ 15 Pro Max, kör dark mode, ibland nÀr tangentbordet kommer upp i Apple apparna (dvs det nya tangentbordet) sÄ Àr det vitt i en sekund innan det slÄr över till svart.

Snabb leverans frÄn Halebop. Första intrycket sÄ kÀnns den gedigen Àr nog nöjd att jag inte tog Max för den vanliga PRO ligger fint i handen.
IMG_1713.jpeg

Om man uppdaterar till iOS 26 men inte blir nöjd, kan man dÄ gÄ tillbaka till den befintliga 18.6.2?!

Om man uppdaterar till iOS 26 men inte blir nöjd, kan man dÄ gÄ tillbaka till den befintliga 18.6.2?!
Nej

Jag har för övrigt upptÀckt en seghet med att gÄ över till 26 pÄ en Àldre telefon. Telefonen tar nÄn sekund pÄ sig att vakna efter faceID istÀllet för att gÄ blixtsnabbt. Det gÄr helt enkelt inte lika fort. Det Àr sÀkert inte en hel sekund men det Àr segare.

Jag bestÀllde AirPods pro3 direkt nÀr de slÀpptes frÄn Apple Store men enligt leverans info ska det vara leverans preliminÀrt 29e sep. - 6e okt. kÀnns inte de lite vÀl lÄngsamt. Eller kanske Àr samma hos alla elektronikkedjor som sÀljer dem

Nej

Jag har för övrigt upptÀckt en seghet med att gÄ över till 26 pÄ en Àldre telefon. Telefonen tar nÄn sekund pÄ sig att vakna efter faceID istÀllet för att gÄ blixtsnabbt. Det gÄr helt enkelt inte lika fort. Det Àr sÀkert inte en hel sekund men det Àr segare.
Jo, det kan man dĂ„ 18 fortfarande Ă€r signat av Apple. Men verkar innefatta backup till iTunes/iCloud, nollstĂ€llning av telefon och sedan restore frĂ„n sĂ€kerhetskopian. Saker som inte jag vill göra med mindre Ă€n att jag verkligen Ă€r tvungen

Senast Àndrad:
Haft MAX senaste versionerna, men fick vanliga 17 Pro idag, kÀnns bra. HÄller med @daviden att ios26 Àr en fröjd. Köpte Àven nya AirPods Pro 3, lite fiffigt att kunna mÀta pulsen i öronen, plus att mina Pro 2 var slut.

Nej

Tack för svar!

Har en IPhone 14 Pro, sÄ dÄ blir det inte aktuellt med andra ord! Vill inte ha den segare Àn vad den Àr idag

Jo, det kan man dĂ„ 18 fortfarande Ă€r signat av Apple. Men verkar innefatta backup till iTunes/iCloud, nollstĂ€llning av telefon och sedan restore frĂ„n sĂ€kerhetskopian. Saker som inte jag vill göra med mindre Ă€n att jag verkligen Ă€r tvungen

Tack för svar!

OK! Men det lÄter ju inte helt smÀrtfritt, men utifrÄn svaret ovan sÄ skippar jag denna uppdatering! Den fÄr komma med nÀstkommande iPhone bytte!

Sjukt nöjd med Air. GÄr frÄn 16 Pro.
Kul med nytt format.
Inga problem att ta makrobilder pÄ krispiga bevels?

Jag har en Air hemma men jag Àr i valet och kvalet om jag ska köra pÄ den eller behÄlla min 15 Pro. Avsaknad av/sÀmre Optisk zoom/makro samt monohögtalare Àr mina orosmoln.

Jag upplever ocksÄ en tydlig seghet med iOS 26 i ett flertal sammanhang, men kör en iPhone 12 sÄ kanske bör förvÀntas.
Nu ska det bytas ut till 17, men skulle man ha kvar den sÄ hade jag inte rekommenderat nÄn att köra 26 pÄ en 12:a.

Borde finnas nÄn instÀllning typ som i mÄnga dataspel dÀr man kan begrÀnsa grafiken för att fÄ det att flyta bÀttre.

Jag har nĂ„n dag nu försökt vĂ€nja mig vid liquid glass, dvs inte begrĂ€nsa genomskinligheten. Men det ser ju helt bedrövligt otydligt ut det mesta? Är det jag som Ă€r kĂ€nslig? Är mĂ„nga nöjda med detta?

Jag har nĂ„n dag nu försökt vĂ€nja mig vid liquid glass, dvs inte begrĂ€nsa genomskinligheten. Men det ser ju helt bedrövligt otydligt ut det mesta? Är det jag som Ă€r kĂ€nslig? Är mĂ„nga nöjda med detta?
Jag ser inga problem med just den biten i alla fall. Jag skulle gÀrna kunnat minska genomskinligheten men det verkar inte gÄ pÄ nÄt annat sÀtt Àn att man stÀller om fÀrgschemat sÄ att allt istÀllet blir samma fÀrg? Det gillade jag inte alls.

Jag ser inga problem med just den biten i alla fall. Jag skulle gÀrna kunnat minska genomskinligheten men det verkar inte gÄ pÄ nÄt annat sÀtt Àn att man stÀller om fÀrgschemat sÄ att allt istÀllet blir samma fÀrg? Det gillade jag inte alls.
HjÀlpmedel,skÀrm och textstorlek sen tryck pÄ minska genomskinlighet

Tre verkar ju oslagbart billigast pÄ vanliga 17 modellen, men frÄgan Àr om man kommer bli besviken pÄ deras nÀt nÀr man gÄr frÄn tele2 och Telia? LÀngesedan jag hade privat mobil sÄ inte behövt fundera över sÄdant hÀr pÄ mÄnga Är men vill minnas att det tidigare varit gnÀll pÄ Tres tÀckning och överföringshastighet. Hur ser det ut idag?

Rör mig mest i Stockholm och SkÄnetrakten!

Tillbaka
Topp