Spotify är värdelöst oavsett vilken hårdvara du kör det på. De har skyllt på Apple länge om att de inte får göra en massa grejer som varit tillåtet på AW i flera år. Senast jag hörde verkar det dock som de skall rulla ut offline musik för AW tillslut. Mitt råd är att skippa strömmande musiktjänster och bygg upp ett eget bibliotek, i längden kommer det vara billigare för dig.
Gällande batteritid har jag en dag då jag inte tränar oftast i spannet 40-30 % kvar efter 24 timmar med mitt användarmönster. Jag laddar klockan på kvällen och har den sedan på mig när jag sover.
Att vara ute på en löpträning utan att ha telefonen med sig drar mer batteri. Då kör jag med den inbyggda work-out appen för att spåra tid distans etc samt att jag lyssnar på musik från klockan. Ett löppass för mig är normalt i trakterna kring 45-50 minuter och då tappar jag en 15-20% av batteriet, värt att notera är att jag lyssnar på lokalt sparad musik skulle jag strömma musiken går betydligt mycket mer batteri. Med detta extra uttag av batteri borde jag ändå klara mig till kvällen men jag slänger oftast klockan i laddaren (efter att jag sköljt av den) medan jag duschar.
Ibland har jag lämnat telefonen hemma och t ex gått och badat med barnen och varit borta från telefonen i 3 timmar, då har jag kanske 15 % kvar av batteriet när jag laddar på kvällen.
Ta emot samtal funkar, antingen har du dina AirPods med dig och pratar med dem, eller så pratar du med handleden och med högtalartelefon från klockan.
SMS finns några korta förvalda fraser (som du kan skapa egna) att svara med, eller så röstdikterar man ett lite längre SMS.
Allt som allt är batteritiden OK, hade jag velat ha mer; absolut. Men jag gick in i denna värld fullt medveten om premisserna.
Gällande batteritiden brukar det vara så att du har mycket mindre kvar i början för att du kommer hålla på att fippla mycket med den. Men när nyhetens behag lagt sig och du använder den mer "normalt" kommer batteriet räcka längre.
Vad jag använder klockan till:
Visa tid
Visa datum
Visa kalenderbokningar
Visa/skicka mail (du författar inte långa grejer på klockan)
Visa/skicka SMS
Visa pollenprognoser
Visa väder
Inköpslista (jag använder OurGroceries)
Visa nyhetsblippar
Visa notiserna som jag får från både appar i telefonen och klockan
Träning
Styra musiken på telefonen
Lyssna på musik direkt från klockan (om telefonen inte är med)
Ta emot/avvisa samtal (om man har lurarna i öronen)
Ta emot samtal (när telefonen inte är med)
Styra mina homekit prylar
Allmän statistik kring fysiks rörelse
Då och då sätta en timer
Väckarklocka med vibration mot armen istället för en ljudsignal som kan väcka döda
ApplePay (sjukt bekvämt!)
Always on display: Påslagen
Jag har en AW6 Edition Titan (har LTE)
Skall även göra lite reklam för tråden jag skapat för äppleklockan och kommer duplicera delar av detta inlägg till den
Jag misstänker att detta inte kommer mottagas väl av många användare på detta forum. Men då Apple, numera, är världens största klocktillverkare kan jag anse att även de förtjänar en tråd på detta forum. Första bilden på min titan AW6 som anlände igår.
klocksnack.se
Många är även benägna att välja en djävligt plottrig urtavla medan jag insett att less is more och kör enligt nedan. All övrig information jag vill ha kommer jag åt via att interagera med klockan så jag anser att köra denna enkla urtavla till vardags är överlägset då en av primärfunktionerna ändå är att visa tiden för min del.