• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple watch - bör jag spara en för eftervärlden?

D

Deleted member 13199

Guest
Vad tycker ni, borde man få tag i en apple watch modell 1 ny i kartong och spara som samlarobjekt nu när nya modeller uppenbarligen släpps, iphone1 i kartong går ju högt på samlarmarknaden.

eller kommer Apple watch glömmas bort i framtiden?

Nja, jag tror inte du har något större värde i en Apple Watch gen 1. Kanske inte ens går att använda om 5 år. "måste ha senaste iPhone 13s". Du vet ju hur det är med uppdateringar och nya appar på gamla telefoner.

Håll i en i 50 år, kanske då är den värd något men annars tror jag det är bättre att köpa någon Seiko.

Den kommer inte att glömmas, men den har tillverkats och sålts i så många ex att den blir lätt att få tag i.

Sålde intes en iphon gen 1 i obruten förpackning för x antal tusen för typ ett år sen ?
Eller var det kanske en ipod?

Faat ärligttalat så borde aldrig iwatchen gjorts !

Sålde intes en iphon gen 1 i obruten förpackning för x antal tusen för typ ett år sen ?
Eller var det kanske en ipod?

Faat ärligttalat så borde aldrig iwatchen gjorts !
Varför borde inte Apple Watch gjorts menar du?
Uppenbarligen har det gått ganska bra.
apple_iphone_2017_20170912_10440.JPG

Haha! Försäljning är en sak... Foppatofflor hade nog hamnat högt upp på den listan. Exklusivitet och små produktioner är ju positivt, inte negativt.
Beror ju på om man vill tjäna pengar och sprida sin produkt eller inte.

Förstår verkligen inte varför alla är så anti Apple Watch. Känns mer som om det är en principsak för vissa, att de egentligen inte riktigt vet varför de känner agg.

Beror ju på om man vill tjäna pengar och sprida sin produkt eller inte.

Förstår verkligen inte varför alla är så anti Apple Watch. Känns mer som om det är en principsak för vissa, att de egentligen inte riktigt vet varför de känner agg.
Jag har inget agg mot Apple watch. Jag använder däremot bara EN klocka åt gången och då har inte en Apple watch en chans att ta handledstid från mina andra klockor. På styret på motorcykeln kan jag förstå syftet men inte på handleden.

Jag har inget agg mot Apple watch. Jag använder däremot bara EN klocka åt gången och då har inte en Apple watch en chans att ta handledstid från mina andra klockor. På styret på motorcykeln kan jag förstå syftet men inte på handleden.
Och andra känner på annat vis.
Svårare är det inte. :)

Ja? Det är väl inte så konstigt att de säljer fler klockor än Rolex? Det finns ju en viss prisskillnad. Det betyder inte att Apple på något sätt vunnit.
Beror ju på hur man räknar. ;)
Rolex sålde för $4,5 miljarder 2016, Apple Watch för $6 miljarder. Så, om vi pratar försäljning i dollars har de ju då vunnit.
Spelar mindre roll dock. Det jag inte förstår, det är den här anti Apple Watch-grejen. Enbart tröttsam. Dyker upp i varje tråd som berör Apple Watch.

Senast ändrad:
Varför borde inte Apple Watch gjorts menar du?
Uppenbarligen har det gått ganska bra.
apple_iphone_2017_20170912_10440.JPG

Haha här lär man bli sågad men är kanske lite gammalmodig med att tycka att allt det tekniska bara spårar !
Det är en klocka.. det är halvt en dator (?!) Det är också en mobiltelefon nu..

Kan inte bara en klocka få vara just en klocka ?
Mobilerna har ju spårat ur totalt och rent ut sagt förstört oss och gjort oss till missbrukare (för vem hade kunnat gå tillbaka till en 3310 ?)

Kan också vara min påhittade allergi till allt klockanvändande som drivs på batterier

Tillbaka
Topp