Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror dessvärre inte det gårGår det att köra Spotify på Apple Watch än?
Alltså utan att behöva ha luren med sig.. Skulle vara enda anledningen till ett köp för min del, hade varit rätt skönt att slippa släpa på telefonen på sina löparturer![]()
Kan inte hitta någon info om det, därför min fråga här men antar att det inte gårJag tror dessvärre inte det går
, såg någon tråd om det när jag undersökte klockan inför köp. kan inte svara 100% säkert..
Skapar du en tråd så får du nog räkna ned blandade åsikter.återigen.... Varför spyr folk ut sina åsiktar om apple watch? Ser inte att folk går in i exempelvis Tag Heuer tråden och skriver att dom inte gillar tag heuer (för det vore ju ointressant för dom som är intresserade av Tag Heuer)
Men som ett svar även till dig så anser jag att en totalt onödig pryl är något som inte visar exakt vad tiden är.
Sen vore det trevligt om vi som bryr oss om Apple watch kan få prata om det här i tråden.
Ja det verkar som det är många som vill dela med sig vad dom tycker om Apple's klocka, tror jag får göra en till tråd om det ämnet så vi kan få lite struktur i denna tråd.Skapar du en tråd så får du nog räkna ned blandade åsikter.
Så du anser att en mekanisk/ automatisk klocka, som för det mesta diffar lite i tid är en onödig pryl?
Forumet heter Klocksnack och handlar om klockor.
Åsikterna om applewatch som jag vädrade är enbart mina egna, gillar du prylen så kör på.
Jag håller med dig angående spy-kommentaren. Dock vill jag föra till protokollet att det finns inte en klocka i världen som visar den exakta tiden - olika klockor är bara olika bra på gångprecision. Men det kanske är dax att starta "den stora atomurstråden" för att föra den diskussionenåterigen.... Varför spyr folk ut sina åsiktar om apple watch? Ser inte att folk går in i exempelvis Tag Heuer tråden och skriver att dom inte gillar tag heuer (för det vore ju ointressant för dom som är intresserade av Tag Heuer)
Men som ett svar även till dig så anser jag att en totalt onödig pryl är något som inte visar exakt vad tiden är.
Sen vore det trevligt om vi som bryr oss om Apple watch kan få prata om det här i tråden.
Slänger in något egentligen rätt oviktigt men ändå... Det finns nog inget så trist som att se en Apple Watch på någons arm hur bra den än är. Man får en massa funktion men tappar allt kopplat till stil och tradition. Den nya verkar grymt bra på många sätt, men trots att jag är omgiven av teknik varje dag vill jag inte bli en av alla de mängder av människor som har denna runt handleden. Går bara inte för min del...
Ungefär som vem som helst här på Klocksnack då, då man köpt ny dinka och är nykärHär rätt många vänner som kör apple watch. Vissa är frälsta men har några som slutat eftersom det blev en stressfaktor. Dom har även berättat att människor upplevde att vederbörande va disträ eller stressad eftersom dom hela tiden tittade på klockan
Ungefär som vem som helst här på Klocksnack då, då man köpt ny dinka och är nykär
Till TS kan jag trösta med att även Tag heuer får sin beskärda del "hat" . Sen finns det till och med en helt egen tråd om att Hata Tudor. Alla har en åsikt och inte bara smartklockor som får skit här.
Sen de där med att dyra klockor inte håller tid. Dags är läsa på om Grand Seiko för din del. 5spy är fan svårslaget om man inte ska ha atomur
Jag har inget personligen emot de flesta olika ur. Har en Tudor jag gillar skarpt och ser inget fel med TH heller.Ett automatiskt vettigt ur kan ju ha 5spd.
Det är väl egentligen lite skitsamma, egentligen.
Personligen kollar jag bara på minutvisaren och låter klockan ligga en del, så att den stoppar upp då inte reserven håller allt för länge.
Då jag innehar en TH så borde jag nog skaffa en AW och en Tudor, så att min masochistiska sida får sin beskärda del.
Det är lite märkligt vilka slags klockor som accepteras på detta forum.
Jag ser för så vitt inget behov av en AW i de flesta fall. Men allas liv är inte identiska.
Skulle det ligga en AW där hemma, så skadar det väl inte. Folk har köpt konstigare saker än en AW
Jag har inget personligen emot de flesta olika ur. Har en Tudor jag gillar skarpt och ser inget fel med TH heller.
Jag skulle nog mest bli stressad av en AW men som sagt, alla är vi olika.
tror att en sån pryl har en tendens att stressa upp folk, medvetet eller omedvetet.Det är ju inte så att AW måste bäras dagligen och vid alla tillfällen, därav kan den uppfylla en funktion.
Jag själv kommer nog inte att skaffa en, då jag inte finner ett behov eller fascination av en sådan.
Kan man kika klocksnack i den? Isåfall finns det ju ett vettigt användningsområdeJag har en 3:a som funkar som jobbklocka. Skönt att slippa bära två mobiler då klockan är klonad som min privata lur.
tror att en sån pryl har en tendens att stressa upp folk, medvetet eller omedvetet.
jag kan tycka att det där med att vara uppkopplad börjar gå till överdrift
Man tror att man kontrollerar tekniken när det i själva verket är precis tvärtom, inte alltid kanske men jag tror att det kan vara så i många fall, omedvetet i många fallJa, så länge man själv styr över tekniken så är det ok. Problemet är när tekniken börjar styra över ens liv.
Man tror att man kontrollerar tekniken när det i själva verket är precis tvärtom, inte alltid kanske men jag tror att det kan vara så i många fall, omedvetet i många fall
Inbillar mig att det skulle bli en liknande diskussion om man började snacka elcyklar på ett cykelforum.Att ogilla smarta klockor är ett statement som alltid uttrycks här på Klocksnack, det är sedan gammalt. Lika gammalt som skälen till varför de inte gillar dem.
Jag gjorde för några år sedan en review på de första Apple Watch-klockorna här. Det var samma trötta argument då som nu.
Man får så klart tycka vad man vill, faktum är dock Apple Watch säljer bra. Löjligt bra t o m (https://www.theverge.com/2018/9/4/1...eport-best-selling-smartwatch-wearable-market).
Håll i hatten nu, Apple Watch ÄR en klocka. Var sig du vill eller ej (ber om ursäkt för alla laptops som nu blivit förstörda för att det hostats upp kaffe från strupen).
Har själv första och tredje generationen. Småsugen på fjärde. Dock inget jag har varje dag, men väldigt praktiskt om jag är fast i möten under en hel dag eller helt enkelt inte vill missa något viktigt samtal eller vad det nu kan vara.
Så är det sannerligen.Inbillar mig att det skulle bli en liknande diskussion om man började snacka elcyklar på ett cykelforum.![]()
Väl rutet!Att ogilla smarta klockor är ett statement som alltid uttrycks här på Klocksnack, det är sedan gammalt. Lika gammalt som skälen till varför de inte gillar dem.
Jag gjorde för några år sedan en review på de första Apple Watch-klockorna här. Det var samma trötta argument då som nu.
Man får så klart tycka vad man vill, faktum är dock Apple Watch säljer bra. Löjligt bra t o m (https://www.theverge.com/2018/9/4/1...eport-best-selling-smartwatch-wearable-market).
Håll i hatten nu, Apple Watch ÄR en klocka. Var sig du vill eller ej (ber om ursäkt för alla laptops som nu blivit förstörda för att det hostats upp kaffe från strupen).
Har själv första och tredje generationen. Småsugen på fjärde. Dock inget jag har varje dag, men väldigt praktiskt om jag är fast i möten under en hel dag eller helt enkelt inte vill missa något viktigt samtal eller vad det nu kan vara.
Så sant, tacka vet jag att ta ett medvetet val om att inte vara tillgänglig 24/7.tror att en sån pryl har en tendens att stressa upp folk, medvetet eller omedvetet.
jag kan tycka att det där med att vara uppkopplad börjar gå till överdrift
Det är ett sunt tänkandeSå sant, tacka vet jag att ta ett medvetet val om att inte vara tillgänglig 24/7.
Finns inga sanningar, enbart personliga uppfattningarVäl rutet!
Det finns så mycket efterkonstruerade 'sanningar' inom denna hobby: 'kvartsklockor saknar själ', 'man gillar inte klockor om man bär DW' eller annat.
Det som är ett faktum är att klockintresset kan komma från många håll och det är bara positivt om några kommer från Apple watch och kompletterar med något som 'bara' är en klocka.
Men båda typerna är såklart klockor.
Att ogilla smarta klockor är ett statement som alltid uttrycks här på Klocksnack, det är sedan gammalt. Lika gammalt som skälen till varför de inte gillar dem.