• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple watch series 4

Nära ett förestående köp men jag har inte kommit fram till om stålmodellen är att föredra framför aluminiumvarianten. Inte en helt obetydlig prisskillnad. Sedan skall jag också landa i den dagliga laddningen också.

+ på den, hur kan Apple inte löst detta ännu år 2018?
IMG_3641.jpg

Erfarenhet från batteriet, visserligen dag nummer 2 med klockan så lite extra pill med urtavlor/appar dessutom.
från 08 på morgonen till 00:00 så gick batteriet från 94% till 64%.
(hade inte lyckats få in hela usbkabeln i adaptern så hann inte ladda upp det till 100% innan jobbet därav från 94%)

Erfarenhet från batteriet, visserligen dag nummer 2 med klockan så lite extra pill med urtavlor/appar dessutom.
(hade inte lyckats få in hela usbkabeln i adaptern så hann inte ladda upp det till 100% innan jobbet därav från 94%)
Lät nästan för bra för att vara sant. Men jag gillar det!

Lät nästan för bra för att vara sant. Men jag gillar det!
Jag blev själv överraskad.
Å andra sidan så är ju skärmen avstängd större delen av dagen, för er icke invigda i klockan så visas tiden bara när man vrider armen mot sig.

update: hade 65% vid samma tid nästa dag, tog dessutom ett samtal.

Senast ändrad:
Jag har en serie 3 som jag försöker sälja av den enkla anledningen just att jag vill ha ngt analogt på armen

Jag skulle gärna testa en, om den hade Spotify, bra Google Maps funktion och fungerade som telefon. Optat att inte ha med sig telefonen, känns ju som framtiden, och de flesta andra funktioner kan jag leva utan.

Notifikationer har jag stängt av allihop, utom den kalender jag delar med frugan. Till och med mailen på datorn. Kommer aldrig i flow om jag blir störd hels tiden och det tar tid att komma tillbaka till djuptänket när koncentrationen bryts. Det räcker liksom med prokrastineringen jag själv skapar.

Går det att köra Spotify på Apple Watch än?
Alltså utan att behöva ha luren med sig.. Skulle vara enda anledningen till ett köp för min del, hade varit rätt skönt att slippa släpa på telefonen på sina löparturer :)

Bara hjälpligt va? Bäst fungerar det ju med Apple Music såklart

Hur fungerar sömnregistreringen? Kan man tex ställa in ett väckningsintervall och väckas av klockan när man sover ’lättast’?

Har det sagts något mer om när EKG-mätningen kan dyka upp i Sverige?

Låter lovande! Hur mycket påverkas batteriet i mobilen tycker du? Hördes ju en del avskräckande vittnesmål från gen 1, men nya klockan kanske inte behöver lika mycket hjälp från mobilen?

+ på den, hur kan Apple inte löst detta ännu år 2018?
Tycker också det är märkligt. Läste att en oberoende utvecklare höll på med en lösning, men att Spotify sedan hejdade honom för att han skulle hjälpa till att arbeta fram deras officiella applikation. Känns mycket märkligt att det har dröjt så länge att få fram en app? Visst att Apple kanske favoriserar Itunes osv, men ändå...

Som nämnt av andra tidigare i tråden, fungerade spotify + airpods för träning är nog den enda anledning jag skulle få för mig att köpa en Apple watch.

Tillbaka
Topp