• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aqaunaut vs Nautilus

Glattan

Breitling
Kanske någon som är lite mer insatt i Pateks värld än vad jag är som har någon bild av detta? Är sugen på en aquanaut chrono men funderar om man kanske ska gå mer klassiskt och köra på en nautilus istället?
 

Glattan

Breitling
image.jpg


jodå!
 

Chattras

Cartier
Den som du visar där är inte en kronograf utav vad Patek kallar för traveler time. Den håller koll på två tidszoner samtidigt.
 

Chattras

Cartier
Den subdialen som fins är datumangivelse. Sen att klockan är sjukt jävla snygg är en annan sak. Antar att det primära inte är att ta tiden med en endå ;).
 

Chattras

Cartier
Det har du rätt i. Frågan är då om man vill ha den eller en vanlig aquanaut eller en nautilus chrono?

Hade jag fått välja helt fritt och inte behövt tänka på pengar hade jag valt Nautilus Chronon. Dock så skiljer det ju rätt mycket i pris på dom tre klockorna du nämner. Från 140k för den vanliga Aquanauten till typ 370k för Nautilusen och GMT´n i mitten för ca. 270k.
 

Sputniq

Panerai
Någon som vill förklara om det finns någon funktion med den vita och blå local och home-rutorna? Och varför har den en kronografvisare men inga subdials kopplade till detta? Ytterst oklar modell :D
 

ramnaam

Omega
Nautilus om du gillar länk, aquanaut om du gillar gummi.

Personligen väljer jag 5711 eller 5980 naut och 5167( på gummi ) aquanaut

ydypu5et.jpg


mema8e4a.jpg


Ska tillägga att Nautilus är nog en av dom få som jag gillar bättre med vit tavla, men det är jag ganska ensam om. Länken är i en klass för sig på nautilus. Även om den är nästan lika bekväm på aquanaut så är den inte lika lätt på ögat.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Isodor

Audemars
Ikkefråga. Nautilus är alltid nautilus. Verkligen inget fel på aquanaut heller men känns som nautilus är ett par resor bättre.
 

Whedda

Rolex
Någon som vill förklara om det finns någon funktion med den vita och blå local och home-rutorna? Och varför har den en kronografvisare men inga subdials kopplade till detta? Ytterst oklar modell :D

Det är inte kronografknappar utan de är till för att flytta den extra timvisaren framåt respektive bakåt när man reser mellan olika tidzoner.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Whedda

Rolex
Någon som vill förklara om det finns någon funktion med den vita och blå local och home-rutorna? Och varför har den en kronografvisare men inga subdials kopplade till detta? Ytterst oklar modell :D

Det är inte kronografknappar utan de är till för att flytta den extra timvisaren framåt respektive bakåt när man reser mellan olika tidzoner.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Whedda

Rolex
Jag är ju partisk i frågan då jag äger en Nautilus 5711 och finner den lite snyggare på länk i j mer mångsidigare än klocka på gummiband. Dock är roséguldaren 5167R helt överlägsen Nautilus motsvarighet.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

ramnaam

Omega
Någon som vill förklara om det finns någon funktion med den vita och blå local och home-rutorna? Och varför har den en kronografvisare men inga subdials kopplade till detta? Ytterst oklar modell :D

Ingen kronograf som du fick förklarat. Local och home är dag/natt-indikator för respektive tidzon


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

ramnaam

Omega
Ja juste, nu när ni säger det låter det bekant. Och dag/natt-rutorna ändrat alltså färg? Smart!
Precis, komplikationen ser 1000x bättre ut i verkligheten än på den bilden(ser nästan ut som en fake) men den ändrar färg övergående i 3 eller 4 steg och är inte på något sätt så förvirrad som man kan tro :)
 
Topp