• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aqua Terra eller Grand Seiko sbgj001

Maxer

Guld
2-Faktor
Funderar på mitt nästa, större köp av klocka.

Det står mellan omega at eller en grand seiko sbgj001.
Har länge varit sugen på at med blå tavla, dock har jag fått upp ögonen för Seikon som verket grymt läcker.

Tanken är att köpa begagnat.
Vad säger experterna? :)

Det är du som skall bära den, så vad säger du? Gå prova båda klockorna först & främst, hur den sitter är för mig personligen a och o.

Om du frågar experterna kommer det här bli en Omega vs GS tråd, dvs @Undersköterskan vs @yonsson i predikan om vilket märke som är bäst och varför.
Det kan inte bli fel i slutändan, båda är bra klockor men det är i slutändan du som ska bära den.

Absolut så är det. Jag har bara provat at och den känns bra. Det är tyvär dåligt med gs-återförsäljare på orten så att prova blir lite svårt just nu.

Jag kan tycka att seikon känns lite mer spännande och lite mer annorlunda mot omegan, men omegan känns som ett säkert kort som inte kan gå fel.

Sen är väl kanske seikon snäppet dyrare begad.

Och nej gmt är inget krav.

Har du sett båda i verkligheten, haft dom på dig? Behöver du GMT eller är det just boetten eller tavlan du gillar?
Två ganska olika klockor som visserligen faller inom samma genre. Omegan kommer du med lätthet hitta begagnad, GS´n kan vara lite svårare.
Även fast jag har en AT, och man ofta tar fram den som en väldigt allround klocka (tillsammans med Rolex DJ) så är dom ju ganska tråkiga.
GS varje dag i veckan säger jag!

Vet vilken jag tycker iaf. (Inte mina bilder, snodda från andra begåvade fotografer på forumet och insta)

Bombs away!
7BE7CB52-1944-468A-8DBF-01B55DB80940.jpeg
699BB68D-0698-4250-88A7-2B9A1AD974B6.jpeg
D677C45B-BBA4-4424-B5D9-59A97B2AC9E6.jpeg
3054B33B-9901-4D4A-AAE1-BBCE37C46D40.jpeg
E2030FBA-BACE-4C27-957A-11F969190BED.jpeg
D6DD5794-F90E-4B3B-880E-993BE8D4D502.jpeg

Tillbaka
Topp