• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aqua terra, tips på läder

Kugghjul

Panerai
Metallarmbandet är snyggt, men jag tycker det finns fina alternativ i läder också. Tex rios modena. Ibland vill man av en eller annan anledning inte ha metallarmband.

Dessutom, till skillnad från en Rolex (Datejust) så är Omega Aqua Terras boett konstruerad för att kunna ha läderarmband, medans Rolex boett är helt optimerad för stålarmbandet. Detta innebär att Rolex boett har en (egentligen flera, men i huvudsak en) mycket vass kant som snabbt förstör läderarmband - jag pratar här om de nyare Rolexmodellerna.
Jag kan tillägga att de Rolexklockor som original har läderarmband har en annan boettkonstruktion, och därför självklart inte förstör sina läderarmband.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag kör med Hirsch Viscount och Hirsch butterfly deployment clasp. Funkar riktigt bra.
20160816_084409.jpg
Den bilden. Herregud vilken godbit :nailbiting:
 

E.Z.

Panerai
Hej på er!
Är vansinnigt nöjd med det senaste köpet, en skyfall 38,5mm. Nackdelen är väl att min smpc har fått väldigt lite handledstid men jag hoppas att det är nyhetens behag och att jag kommer börja varva dem lite mer frekvent.
Hur som helst är jag sugen på ett läderband till AT:n men har svårt att bestämma mig för modell på band och färg. Budget är max 2000 och då vill jag gärna inkludera ett deployment clasp då jag finner att dessa gör hela känslan lite mer exklusiv. Omega grejer ryms alltså inte i budgeten men vad har ni för tips?
Har kollat lite på hirsch men de har ju 3000 modeller och jag hittar olika favoriter varje gång jag kollar. Vill att det ska se elegant ut, gillar alligator looken, och gluggen på klockan är 19mm vilket är lite av en utmaning.

Tips på band, färg och clasp mottages.

Mvh Jens

Jag kör med ett Hirsch KENT Textured Natural Leather Watch Strap in GOLD BROWN på min AT 41.5mm med blå urtavla. Sen har jag satt på ett vanligt Omega buckle på strapet.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Jag kör med ett Hirsch KENT Textured Natural Leather Watch Strap in GOLD BROWN på min AT 41.5mm med blå urtavla. Sen har jag satt på ett vanligt Omega buckle på strapet.

Kan du inte lägga upp en bild? Har tittat på kent men lite osäkert om bandet är för tjockt och tar i boetten :)

Edit: har dock den äldre AT'n
 

cjm

Omega
2-Faktor
Jag bumpar denna tråden då har jag har en liknande frågeställning:
Har första generationens AT (2500) med blå tavla, och skulle gärna sätta den på ett blått läderband, typ som denna:
Omega-Seamaster-Aqua-Terra.jpg
(bild stulen från nätet)

Dvs. ett blått läderband med blå stickning. Behöver absolut inte ha deployant-clasp. Kruxet är ju återigen att bandbredden är 19 mm. Har kollat på Hirsch och några andra tillverkare men inte hittat något som jag är riktigt nöjd med. Tips på lämpliga läderband mottages tacksamt!
 

cjm

Omega
2-Faktor
Nån som försöker komma upp i 20 poster och struntar fullständigt i att läsa tråden?

Nej, men ingen har svarat på mitt inlägg, därav försökte jag bumpa tråden... Det enda tipset som jag har sett i tråden på ett blått läderband med blå stickning är Hirsch Highland, som inte finns i 19 mm bandbredd i det blå utförandet. Om jag missat något annat så är jag så klart ledsen för det, men jag hittar inget tips som stämmer in på det jag vill ha.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Nej, men ingen har svarat på mitt inlägg, därav försökte jag bumpa tråden... Det enda tipset som jag har sett i tråden på ett blått läderband med blå stickning är Hirsch Highland, som inte finns i 19 mm bandbredd i det blå utförandet. Om jag missat något annat så är jag så klart ledsen för det, men jag hittar inget tips som stämmer in på det jag vill ha.
Nej då är det jag som ska be om ursäkt!
 

momme424

Breitling
Hej på er!
Är vansinnigt nöjd med det senaste köpet, en skyfall 38,5mm. Nackdelen är väl att min smpc har fått väldigt lite handledstid men jag hoppas att det är nyhetens behag och att jag kommer börja varva dem lite mer frekvent.
Hur som helst är jag sugen på ett läderband till AT:n men har svårt att bestämma mig för modell på band och färg. Budget är max 2000 och då vill jag gärna inkludera ett deployment clasp då jag finner att dessa gör hela känslan lite mer exklusiv. Omega grejer ryms alltså inte i budgeten men vad har ni för tips?
Har kollat lite på hirsch men de har ju 3000 modeller och jag hittar olika favoriter varje gång jag kollar. Vill att det ska se elegant ut, gillar alligator looken, och gluggen på klockan är 19mm vilket är lite av en utmaning.

Tips på band, färg och clasp mottages.

Mvh Jens
Cordovan skinnarmband tror jag kan vara ett bra val. Kolla gärna in Rios - Chicago, dessa brukar gå för 5-600 inkl. frakt på bukten. Finare skinn går ej att finna enligt mig.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Jag bumpar denna tråden då har jag har en liknande frågeställning:
Har första generationens AT (2500) med blå tavla, och skulle gärna sätta den på ett blått läderband, typ som denna:
Omega-Seamaster-Aqua-Terra.jpg
(bild stulen från nätet)

Dvs. ett blått läderband med blå stickning. Behöver absolut inte ha deployant-clasp. Kruxet är ju återigen att bandbredden är 19 mm. Har kollat på Hirsch och några andra tillverkare men inte hittat något som jag är riktigt nöjd med. Tips på lämpliga läderband mottages tacksamt!

Har ett sådant omega alligator läder till salu om du eller någon fortfarande letar, inte använt mer än 4 dagar. Mörkblå alligator 19/16 för deployant. Grymaste du kan känga på en blå AT.
 
Topp