• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aqua Tetra 8900 v. Glashütte Senator Hand Date

Hej.

Jag vill köpa min första riktiga klocka och funderar främst mellan en Omega Aqua Terra 8900(ny) och GO Senator Hand Date(något beg).

Omegan känns mer mångsidig och med ett mer modernt(?) urverk. Kanske lite "roligare".

GO'n känns mer raffinerad, annorlunda och möjligen lite vassare finish(?).

Vad tycker ni som provat? Har någon möjligen ägt båda? Är mycket tacksam för feedback.

Mvh Marcus

Bilagor

• 580777-0ac9ebfb9173c75c3616d68f728841b4.jpg
    580777-0ac9ebfb9173c75c3616d68f728841b4.jpg
    186.8 KB · Visningar: 4
  • 85ceffb9d7a15f494472f6e39f4fa394.jpg
    85ceffb9d7a15f494472f6e39f4fa394.jpg
    74.7 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Jag har ägt Glashütten, väldigt fin klocka. Lite stor för att vara ett dressur för min tunna handled men annars superkul klocka för pengarna. Jag har inte mycket till övers för Omega eller den modellen men den är givetvis mer mångsidig.
IMG_20171223_131222__02.jpg

Jag tycker att båda är bra val, men du bör kanske fundera en gång till på hur de ska användas - det är nog inte bara utseendemässigt som Omegan är tooligare. Kommer du ofta att vara i lägen där du känner att GO:n kanske är i finaste laget osv.

Inte mina koppar te designmässigt, men 60 vs 40 timmar, 150 vs 50 meter och Co-axial vs Swiss Lever gör ATn intressantare i mina ögon.

Kanske råkar jag gilla den svarttavlade GOn ändå, även om jag tyckte den silvertavlade såg platt och tråkig ut i butik... Att GOn är 2mm tunnare är ett stort plus också...

Nä. Aqua Terra då.

Har exakt den där AT sedan dec -17 och är supernöjd med den. Köpte den med både länk och gummi och det gör den ännu mer mångsidig. Gillar verkligen den blå sekundvisaren som poppar upp ur tavlan och den blågrå tavlan gör sig väldigt bra i solljus. En riktigt bra sommarklocka! Verket håller tiden med max +1 sek per dygn och reserven gör att den kan ligga still över hela helgen. Gummit är jättebra och mycket snyggt men har högt pris som tillbehör. Länken är utmärkt och snygg i sig men saknar justering.

Den där GO är en lite annan grej, är inte helt såld på designen med subsekund och datum-subdial. Lädret gör den inte badbar. Finns på länk hittar jag men designen på den känns lite knepig. Men jag har bara glott på GO i tyska skyltfönster, skall kolla närmare nästa gång jag stöter på dom. Gillar Seventies-modellen som känns lyckad.

GOn ser intressant ut men hade lagt mina pengar på ATn.
Modern, state of the art urverk, mångsidig, grym urtavla etc etc.

Hej.

Jag vill köpa min första riktiga klocka och funderar främst mellan en Omega Aqua Terra 8900(ny) och GO Senator Hand Date(något beg).

Omegan känns mer mångsidig och med ett mer modernt(?) urverk. Kanske lite "roligare".

GO'n känns mer raffinerad, annorlunda och möjligen lite vassare finish(?).

Vad tycker ni som provat? Har någon möjligen ägt båda? Är mycket tacksam för feedback.

Mvh Marcus

AT funkar i alla väder och klädsel. GO'n gör det inte.

Tack för all feedback.
Riktigt kul att ni tar er tid att komma med input.
Kan lägga till att ingen av handlederna i bilderna ovan tilhör mig själv.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp