• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Aquastar Benthos 500 Stenhård vintagedykare. Klassiker! Kör en absolut sista prisbumpen 13'!

DrKlocka

Audemars
Ett stycke ärlig gammal Aquastar Benthos 500 till salu.
Exakt årtal okänt, men modellen gjordes mellan 1962-1972.

Klockan går och håller tiden väldigt väl, men återställningen av tidtagaren funkar inte helt 100%. Visaren rör sig men går inte tillbaka helt till 12 när man återställer. Men den går framåt när funktionen används.
Hade själv tänkt att lämna in den för service, men i och med att jag ändå hade tänkt sälja den kan jag lika gärna att prova att sälja den som den är, så får köparen välja om denne vill serva eller hur den nu vill göra.
Här finns en länk till Watchspotblog där urmakaren Richard Askham servar en likadan. Det är förövrigt en duktig urmakare som servade en kronograf till mig förut för omkring 2000kr. Lämnar man in klockan till honom får man nog ett bra pris. Får jag inte den såld här är det möjligt att jag själv gör det och säljer den dyrare.

Troligen har klockan legat väldigt länge och det var nog ett par decennier sedan den var inne hos en urmakare.
Verket är ett modifierat AS 2162 med tidtagarfunktion. Automatiskt verk med manuell uppvridning. Går som sagt bra, håller tiden väl och har en god gångreserv.

Riktigt rejäl och trevlig gammal dykarkloss. Klassiker som var den första att kunna användas till 500m djup.
Klockan har sin patina och har garanterat används till många dykningar :cigar:

Klockan kommer på det svarta natot.

Sänker priset på den en gång, blir den inte såld nu så ordnar jag med service och säljer den dyrare alternativt behåller den. Det borde vara ett rimligt pris med tanke på servicekostnad och vad de går för i fullt fungerande skick. Kommer inte sänka den mer, lämnar hellre in den på service och säljer den dyrare.
13'!! inkl. värdefrakt inom Riket.
Tidigare 17,5'.
Kan ev ta något billigare som delbyte.
Retur enl. ök.

Svarar gärna på övriga frågor! Har många referenser från tidigare försäljningar här på forumet.

L1030412.JPG
L1030411.JPG
L1030413.JPG
L1030414.JPG
L1030415.JPG
L1030416.JPG
L1030417.JPG
L1030419.JPG
L1030420.JPG
L1030421.JPG

20170926_150054-jpg.632572
 
Senast ändrad:
Topp