• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aquastar Benthos 500

Bobochsnobb

Breitling
Hej , har rotat fram min gamla dykare ur byrålådan som legat i drygt 30 år.
Verkar funka men dyktimern vill inte röra sig (den orange).
Har ett svagt minne av att det var så när jag la den i byrån!
Har snackat med farfars klocka som inte verkar intresserad av service/ lagning av denna.
Har också varit hos Abc Ur och pratat med Werner?, som inte heller ville röra i klockan.
Min fråga till er kunniga här, om det finns någon annnan bra urmakare som kan ta sig an denna fina klocka??
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Hej , har rotat fram min gamla dykare ur byrålådan som legat i drygt 30 år.
Verkar funka men dyktimern vill inte röra sig (den orange).
Har ett svagt minne av att det var så när jag la den i byrån!
Har snackat med farfars klocka som inte verkar intresserad av service/ lagning av denna.
Har också varit hos Abc Ur och pratat med Werner?, som inte heller ville röra i klockan.
Min fråga till er kunniga här, om det finns någon annnan bra urmakare som kan ta sig an denna fina klocka??
Inget avancerat verk i dessa , tydligen ett valigt fel - problemet som du beskriver , kolla med några av dom duktiga amatörerna/proffsen här på KS..?
@McGyver
 

Bobochsnobb

Breitling
Tack, får testa med Lidköping.
Har ingen lust att skicka iväg utomlands, eller??
Det kanske finns någon kunnig här på forumet som fixar att serva?
Den knallar och går trots allt liggande i lådan.
 
  • Like
Reactions: Ako

Dt250

Rolex
Paneristi
Hej , har rotat fram min gamla dykare ur byrålådan som legat i drygt 30 år.
Verkar funka men dyktimern vill inte röra sig (den orange).
Har ett svagt minne av att det var så när jag la den i byrån!
Har snackat med farfars klocka som inte verkar intresserad av service/ lagning av denna.
Har också varit hos Abc Ur och pratat med Werner?, som inte heller ville röra i klockan.
Min fråga till er kunniga här, om det finns någon annnan bra urmakare som kan ta sig an denna fina klocka??
Har du bild ?
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Tack, får testa med Lidköping.
Har ingen lust att skicka iväg utomlands, eller??
Det kanske finns någon kunnig här på forumet som fixar att serva?
Den knallar och går trots allt liggande i lådan.
Förstår inte riktigt varför man inte vill skicka utomlands? Det är givetvis upp till var och en men det dyker upp rätt ofta när man tipsar om urmakare utomlands. Jag har servat massvis med klockor både utomlands och i Sverige och ända gången som det hänt något är här hemma, med en urmakare som haft en klocka i ett och halvt år nu och helt gått under jorden. Det viktigaste måste rimligen vara att de är kompetenta och har gott renomé, eller?

Skall tilläggas att jag inte har någon erfarenhet av urmakaren i Lidköping och det kan mycket väl vara det bästa alternativet i det här fallet. Ovanstående är mer en generell fråga.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Förstår inte riktigt varför man inte vill skicka utomlands? Det är givetvis upp till var och en men det dyker upp rätt ofta när man tipsar om urmakare utomlands. Jag har servat massvis med klockor både utomlands och i Sverige och ända gången som det hänt något är här hemma, med en urmakare som haft en klocka i ett och halvt år nu och helt gått under jorden. Det viktigaste måste rimligen vara att de är kompetenta och har gott renomé, eller?

Skall tilläggas att jag inte har någon erfarenhet av urmakaren i Lidköping och det kan mycket väl vara det bästa alternativet i det här fallet. Ovanstående är mer en generell fråga.
han som gick under jorden skulle man ju vilja undvika.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Fast om personen varit icke kontaktbar på över 1,5 år är det ju ganska lätt att räkna ut anledningen :(
Han är inte helt okontaktbar utan snarare väldigt sporadiskt och med en massa ursäkter. Men som sagt, jag vet inte anledningen så jag väljer att tro att det finns en vettig anledning.
 
Topp