• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Aquastar Jean Richard - Prisbump - Nu 3299kr

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
Blev en catch and release för mig med den här mycket coola vintagedykaren.
Har med tillåtelse lånat lite i annonsbeskrivning av tidigare säljare. Se den annonsen här; https://klocksnack.se/threads/aquastar-jeanrichard-60.56513/

Fakta om klockan:
Jean Richard Geneve Aquastar från 50-talet.
Denna modell bar Don Walsh när han och Jacques Piccard dök ner med ubåten Trieste i Marianergraven 1960.

Beskrivning:
Klockan går bra och växlar datum som den ska, den ska vara servad enligt tidigare säljare och den fick sig en polering samtidigt.
Klockan returnerades av förra köparen pga att datumet hängde sig. Jag har låtit urmakare titta på klockan och han såg inget fel. Jag själv har testat att både vrida fram klockan så att datumet slår över samt låtit klockan gå själv tills datumet slår över. Allt funkar som det ska. Jag har även filmat när datumet slår över men kan inte ladda upp det i annonsen.

Klockan har ett automatiskt urverk. Urverket satt lite löst så var och fixade det hos urmakaren. Nu sitter allt som det ska. Har mätt tidsavvikelsen med Twixt appen och den fortade sig 4,4 sek/dygn

Tavlan har patinerats rejält och har fått en härlig struktur som är otroligt vacker. Visarna är relumade.
Den har det tidiga boettlocket vilket daterar klockan till sent 50-tal.

Boetten är riktigt fin och har i princip inga repor. Möjligtvis nån hairline kan skönjas.
Diameter c:a 37mm, lugsize 19mm.

Klockan kommer på ett oanvänt NOS racing gummi (totallängd på bandet 20 cm) samt en no name am oysterlänk. Har tagit bort en länkbit på länken som följer med. Passar säkert upp till 20cm handled.

Pris: 3499kr => Nytt pris 3299kr inkl rek post.
Såld utanför KS!
F2F möjlig i Stockholm
Öppen för roliga bytesförslag i samma prisnivå.
IMG_0845.JPG
IMG_0846.JPG
IMG_0847.JPG
IMG_0848.JPG
IMG_0849.JPG
IMG_0851.JPG
IMG_0852.JPG
IMG_0853.JPG
IMG_0854.JPG

IMG_0826.JPG
IMG_0827.JPG


Returpolicy: f2f ingen retur. Vid skickat ska varan skickas tillbaka inom 24 tim efter mottagande (OBS detta gäller endast om varan ej är enligt beskrivning och bilder)

Referenser finns i denna tråd: https://klocksnack.se/threads/mmartensson.27748/

Frågor mm tas via pm

Vill tacka KS för möjligheten att annonsera!
 
Senast ändrad:
Topp