• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ar det okej att en urmakare gor sahar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rastborg

Breitling
Hej alla klockfantaster! :happyhappy:

Antligen semester och denna inleds med en utlandsvistelse. Sitter på en lanedator just nu och skriver.
Jag lamnade in en av mina klockor for reparation hos en urmakare i narheten av mitt jobb. Det var min sista arbetsdag innan semestern och fragade om det var okej att jag hamtade den igen efter nagan/ra veckor upp till en manad. Om jag inte har svangarna forbi igen da dvs.

Jag foljer en del instagramkonton som är klockaccossierade och fick for mig att folja urmakaren som skulle gora jobbet. Pa detta konto (han/hon) sa ser jag en bild på min klocka dar han bar den offentligt. Datumen matchar alldeles för val och klockan ar inte en allt för vanlig sort. For mig ar det helt uppenbart att det ar min klocka kan man saga.

Nu till min diskussionsfraga. Ar det verkligen okej av urmakaren att gora sahar utan att fraga mig innan?
Vantar lite med att ga ut med vem som gjorde det.
Ps. loggar in ikvall igen och laser era svar.

Ha en skon semester!!

/Johan
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Låter ju onekligen väldigt konstigt. Vad är det för klocka? Något mer än modellen som kan indikera att det är din?
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Testar han den efter reperation så är det väl ok, annars inte...
Skulle dock aldrig fota en sådan sak om jag var urmakaren...

Bilar testas ju tex efter renovering. Tvivlar på att de Instagramar det dock..
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Testar han den efter reperation så är det väl ok, annars inte...
Skulle dock aldrig fota en sådan sak om jag var urmakaren...

Bilar testas ju tex efter renovering. Tvivlar på att de Instagramar det dock..
Håller med. Klart man ska se till att allt är som det ska. Men den ska väl kanske inte ens lämna verkstaden(?). Absolut inte hamna på nätet osv utan att fråga om lov?
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Det är låter onekligen skumt och lite tveksamt att en urmakare skulle bära sina kunders klockor, men likt @Hexagon måste man ju fråga om du är helt säker på att det är just din klocka?
Jag förutsätter att det är en AD som du servar klockan hos, och då är det möjligtvis så att denne bär klockor och klockmärken som hen säljer och har verkstad för, något som skulle kunna förklara varför det känns som att det är din klocka när det kanske defakto är en likadan:)
 

tissoter

Audemars
Det är låter onekligen skumt och lite tveksamt att en urmakare skulle bära sina kunders klockor, men likt @Hexagon måste man ju fråga om du är helt säker på att det är just din klocka?
Jag förutsätter att det är en AD som du servar klockan hos, och då är det möjligtvis så att denne bär klockor och klockmärken som hen säljer och har verkstad för, något som skulle kunna förklara varför det känns som att det är din klocka när det kanske defakto är en likadan:)
Jag skulle bli skapligt irriterad om det var någon av mina klockor, tänk om den repas/dingas i en vägg eller vad som helst.
Men som tidigare nämnt, vi måste ju veta att det är din men om det är en liten urmakare och en ovanlig klocka kan man ju räkna ut vad sannolikheten är :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag skulle bli skapligt irriterad om det var någon av mina klockor, tänk om den repas/dingas i en vägg eller vad som helst.
Verkligen. Jag fotar alltid och studerar in i minsta detalj innan jag lämnar in hos AD. Men det går ju alltid bra (för mig iallafall, man har ju sett folk som drabbats av motsatsen). Men jävlar va man skulle bli förbannad om man fick veta att någon skada uppstod då urmakaren hade haft en för privatbruk på stan..
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Jag skulle bli skapligt irriterad om det var någon av mina klockor, tänk om den repas/dingas i en vägg eller vad som helst.
Men som tidigare nämnt, vi måste ju veta att det är din men om det är en liten urmakare och en ovanlig klocka kan man ju räkna ut vad sannolikheten är :)
Kan bara hålla med dig på varenda punkt, tror inte att det lär vara så många här på forumet som tycker att urmakare får använda våra klockor i smyg :)
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Verkligen. Jag fotar alltid och studerar in i minsta detalj innan jag lämnar in hos AD. Men det går ju alltid bra (för mig iallafall, man har ju sett folk som drabbats av motsatsen). Men jävlar va man skulle bli förbannad om man fick veta att någon skada uppstod då urmakaren hade haft en för privatbruk på stan..
Läge att starta en shady urmakare där kundernas klockor åker på när det blir fylleslag på fredagarna? ;)
 

Rulle

Audemars
Jo men menar rent allmänt.. när folk får dålig service på något av dom större ställena så vögar folk knappt skriva det här ju vilket är lite synd !
Fast visst ts får ju lägga upp bilden här som han sett och en bild på hans egen klocka före han skriver vem det är .. men nyfikna är vi alla !
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jo men menar rent allmänt.. när folk får dålig service på något av dom större ställena så vögar folk knappt skriva det här ju vilket är lite synd !
Fast visst ts får ju lägga upp bilden här som han sett och en bild på hans egen klocka före han skriver vem det är .. men nyfikna är vi alla !
Tycker alltid att det kommer fram i slutet. Är det något som är dåligt eller negativt tycker jag alltid man får veta.
 

Poppe

Cartier
Hej alla klockfantaster! :happyhappy:

Antligen semester och denna inleds med en utlandsvistelse. Sitter på en lanedator just nu och skriver.
Jag lamnade in en av mina klockor for reparation hos en urmakare i narheten av mitt jobb. Det var min sista arbetsdag innan semestern och fragade om det var okej att jag hamtade den igen efter nagan/ra veckor upp till en manad. Om jag inte har svangarna forbi igen da dvs.

Jag foljer en del instagramkonton som är klockaccossierade och fick for mig att folja urmakaren som skulle gora jobbet. Pa detta konto (han/hon) sa ser jag en bild på min klocka dar han bar den offentligt. Datumen matchar alldeles för val och klockan ar inte en allt för vanlig sort. For mig ar det helt uppenbart att det ar min klocka kan man saga.

Nu till min diskussionsfraga. Ar det verkligen okej av urmakaren att gora sahar utan att fraga mig innan?
Vantar lite med att ga ut med vem som gjorde det.
Ps. loggar in ikvall igen och laser era svar.

Ha en skon semester!!

/Johan
För min del tycker jag inte det känns ok, hade väl inte blivit jätteglad om det var min klocka. Hade det däremot varit en bild från verkstaden som lite pr/in-action hade jag inte haft något emot det om jag fick frgan först. Men det enklaste är väl ändå att ringa din urmakare och fråga hur det ligger till.
 

månljus

Panerai
TS, när du säger att han bär den offentligt, vad menar du då? Hur som helst är det inte ok på något sätt. Print screena bilden och konfrontera urmakaren.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp