• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ar det okej att en urmakare gor sahar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kson

Patek
2-Faktor
Må så vara men än en gång, vad bevisar till 100% att det är just TS's exemplar? Jälmers är som sagt AD och syntes dessutom tillsammans med en Longines-representant så det kan ju vara en annan klocka. Jag tar ingens parti utan vill bara undvika att orättvis skitkastning.

Håller med. Jag postade bilden för att visa en bättre bild på klockan som i övrigt ser ny ut (?).
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Garanterat en av forumets fjortisar som är på semester och tycker det är jättekul att trolla lite. Moget!
 

Rastborg

Breitling
Allt ar fixat nu. Inte meningen att ge nagon skit. Det lostes snyggt, far nagra magasin. Tack for er input.

//Johan
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det här kan väl knappast stämma, urmakaren i fråga har väl ett gäng klockor att tillgå så varför skulle han göra något sådant?
 
Senast ändrad:

15202

Omega
Inte för att vara den som är den... men han har betydligt roligare klockor än Longines att ta, om han nu skulle vilja det. Varför skulle han ta din Longines...

Den enda logiska förklaringen (om detta inte är troll-tråd) är att klockan på bilden är hans egen.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Inte för att vara den som är den... men han har betydligt roligare klockor än Longines att ta, om han nu skulle vilja det. Varför skulle han ta din Longines...

Den enda logiska förklaringen (om detta inte är troll-tråd) är att klockan på bilden är hans egen.
Enligt TS har han erkänt och gett tidningar som kompensation... (känns väldigt...konstigt...)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Läser ni ens tråden? Han säger ju att Urmakarn sagt att det var hans klocka och att han bett om ursäkt.

Jag håller faktiskt inte med er om att det är katastrof. Jag hade uppmuntrat en urmakare att låna och testa klockan i några dygn efter service. Inga problem så länge den kommer tillbaka i samma skick och så länge den inte sitter brevid ett sånt fult armband som kan skava på klockan.

Det finns ju en del som talar för att detta skulle vara en trolltråd, för vem servar en i princip helt ny klocka som borde vara under garanti?

Å andra sidan har vi sett rätt många klockor på urmakarns armar, på semlor och fan vet vad.

Men som sagt, jag hade inte gått bananas utan mest tyckt att det var lite udda att flasha med den på instagram.
 
Senast ändrad:

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag personligen skulle inte tycka det var ok att urmakaren går runt med min klocka utanför butiken. Att göra något sådant utan att fråga kan aldrig vara ok, enligt min mening.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är mkt som inte är ok i den här tråden... Skulle det stämma som TS säger (vilket jag tvivlar på mer och mer) så är det rent bedrövligt.
Skulle det istället vara så att TS sitter och leker Nicke Lilltroll och diktar ihop hela den här historien i syfte att smutskasta (en redan bränd) AD menar jag att det är rent förtal.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Känns inte troligt att mr jxxmers ur skulle springa runt med en kunds klocka. Av vilken modell han som AD säkert har en handfull av i lager.

Edit, på ett event som dessutom av armbanden på herrarna att döma är sponsrat av samma urtillverkare.

Erkände han att det var just ditt exemplar? Jälmers är väl AD för Longines så vad utesluter att det vara ett likadant ex från butiken?

Må så vara men än en gång, vad bevisar till 100% att det är just TS's exemplar? Jälmers är som sagt AD och syntes dessutom tillsammans med en Longines-representant så det kan ju vara en annan klocka. Jag tar ingens parti utan vill bara undvika att orättvis skitkastning.

Håller med. Jag postade bilden för att visa en bättre bild på klockan som i övrigt ser ny ut (?).

Jag tolkar @Rastborg s inlägg som att det var just hans. Annars skulle urmakarn inte be om ursäkt:

"Har snackat med urmakaren nu. Han bad om ursakt och lovade att den var i samma skick som nar jag lamnade in den."

Som @yonsson har påpekat ovan.

Edit: jag menar inte att detta är en sann historia utan tolkar endast vad trådskaparen skrivit.

Igår skrev ts en presentation om att denne jobbar i Borås, bortser iofs inte från troll. Folk verkar ju planera trollningar för lite "underhållning"...
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Har snackat med urmakaren nu. Han bad om ursakt och lovade att den var i samma skick som nar jag lamnade in den. Jag fick ett klockmagasin fran vederborande som skickas med posten hem. Det var den bilden som postades har ovan.

//Johan
Är det inte lika bra att du tar tidningen då du ska hämta klockan?
 
  • Like
Reactions: JLW

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Läser ni ens tråden? Han säge ju att Urmakarn sagt att det var hans klocka och att han bett om ursäkt.

Jag håller faktiskt inte med er om att det är katastrof. Jag hade uppmuntrat en urmakare att låna och testa klockan i några dygn efter service. Inga problem så länge den kommer tillbaka i samma skick och så länge den inte sitter brevid ett sånt fult armband som kan skava på klockan.

Det finns ju en del som talar för att detta skulle vara en trolltråd, för vem servar en i princip helt ny klocka som borde vara under garanti?

Å andra sidan har vi sett rätt många klockor på urmakarns armar, på semlor och fan vet vad.

Men som sagt, jag hade inte gått bananas utan mest tyckt att det var lite udda att flasha med den på instagram.
Jag hävdar att urmakare måste ha kunds tillåtelse för att använda den i en privat situation. Det verkar helt befängt att ens tänka tanken. Jag drar en parallell:
Jag är musiker. Betänk att jag lämnar in en gitarr för ett bandbyte vilket måste göras nån gång då och då om man spelar mycket. Sedan ser jag på gitarr-reparatörens instakonto att han gigar med gitarren på stans livescen på fredagkvällen... Det finns inte en chans i världen att det är ok.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Kom igen vafan... Varför i helvete skulle urmakarn ta en kunds klocka från verktstan och åka med den till nåt event med Longines i Falsterbo? Han är AD för Longines och tar bilder av Longines ihop med en Longines representant från SwatchGroup och det finns väl mängder med klockor han kan ta bild av förutom en kundklocka ur verkstan. Och va var det för fel på @Rastborg flong nya Longines?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Kom igen vafan... Varför i helvete skulle urmakarn ta en kunds klocka från verktstan och åka med den till nåt event med Longines i Falsterbo? Han är AD för Longines och tar bilder av Longines ihop med en Longines representant från SwatchGroup och det finns väl mängder med klockor han kan ta bild av förutom en kundklocka ur verkstan. Och va var det för fel på @Rastborg flong nya Longines?
Du har rätt, och då är detta förtal vilket TS i så fall borde svettas lite inför...
 
  • Like
Reactions: JLW

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag hävdar att urmakare måste ha kunds tillåtelse för att använda den i en privat situation. Det verkar helt befängt att ens tänka tanken. Jag drar en parallell:
Jag är musiker. Betänk att jag lämnar in en gitarr för ett bandbyte vilket måste göras nån gång då och då om man spelar mycket. Sedan ser jag på gitarr-reparatörens instakonto att han gigar med gitarren på stans livescen på fredagkvällen... Det finns inte en chans i världen att det är ok.
En gitarr spelar väl ingen större roll, hade det däremot varit ett Ludwigset då skulle jag åtminstone kräva två tidningar;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vad jag kan se nämns ingen speciell AD/urmakare i TS initiala post, utan bara om det är ok eller inte, att en servicegivare använder klockan, och visar upp den på sociala medier.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
En gitarr spelar väl ingen större roll, hade det däremot varit ett Ludwigset då skulle jag åtminstone kräva två tidningar;)
Hahaha... Det beror väl på vilken gitarr ;)
Men absolut, Ludwig drums finns i mitt hjärta!
gibson-l5-ces-custom-1975-716161.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Måste urmakaren gå runt med klockan på armen ett par dygn för att se så att den går som den ska? :confused:
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Det är mkt som inte är ok i den här tråden... Skulle det stämma som TS säger (vilket jag tvivlar på mer och mer) så är det rent bedrövligt.
Skulle det istället vara så att TS sitter och leker Nicke Lilltroll och diktar ihop hela den här historien i syfte att smutskasta (en redan bränd) AD menar jag att det är rent förtal.

Nej det är fortfarande inte förtal.

Ont. Hela storyn låter alldeles för märklig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp