• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Archimede, Pulsar, BCF nato band

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Först ut - Archimede Pilot H 42mm.
Från Urtid. Eta 2824-2 automatiskt verk. Hel baksida, 20 mm luggar. Steril, matt svart, no-date tavla och blåa visare. Säljes med box, papper, ett ljusbrunt och ett svart orginalband, ett Archimede butterfly viklås, samt ett Stowa mörkbrunt band. Jag skickar även med ett risigt nato med matta detaljer i färger som råkade passa förträffligt. Mindre repor på glasringen mellan 20:30 och 23 (se bilder).
Archimedeband och viklås kan eventuellt säljas separat.

Archimede1.jpg


Archimede2.jpg


Archimede3.jpg


Archimede4.jpg


Archimede5.jpg


Archimede10.jpg


Archimede16.jpg


Archimede18.jpg


Archimede20.jpg


Archimede21.jpg


Archimede23.jpg


Archimede22.jpg


Archimede Pilot H med 3 läderband och risigt nato: 3500.- för alltihopa.


Vostok Amphibia (SOLD)
Vostok började tillverka klockor efter kriget, och levererade till Sovjetiska militären. Klockan är en riktig 200m-dykare, och har en del riktigt snygga lösningar för att klara det. Det kupade 3mm akrylglaset tål naturligtvis högre tryck än ett plant, men tillåts också att deformera under tryck vilket gör tätningen mot boetten bättre vid högre djup. Baksidan är en annan snygg lösning med en bajonettfattning, där locket aldrig vrider mot packningen, utan trycker rakt. Det gör också att packningen kan göras extremt bred.
För att låta glaset buktas in lämnas lite extra marginal mellan glas och visare, vilket gör klockan ganska mysigt tjock.
Snyggaste boetten "ministry" case, (även känd som "pillow-case" eller "tonneau-case") med 22mm luggar istället för de vanliga 18mm. 41 mm ex skruvad krona.
Den blå scuba-dude tavlan har applicerade index och en krom-ram runt datumfönstret.
I princip oanvänd.

vostok5.jpg


vostok6.jpg


vostok1.jpg


vostok2.jpg


vostok3.jpg


vostok4.jpg


Vostok Amphibia ministry-case blue scuba-dude med orginallänk och nato - 500.- (SOLD)


Här kommer även en unik chans att köpa KlockSnack-historia. (SOLD)
Till salu är en forumprofils välkända Enicar. Day-date i pläterad boett, med motsvarande tavla, visare och 21-juvelers eta 2846-verk, det senare synligt genom den skruvade display-baksidan. Signerad krona och original presidentlänk med enstaka repor på spännet. Lite slitage på länken, men inget som märks eller stör.
36mm boett, 20mm luggar. För att hålla klockan a jour med rolex på baselworld 2013 slänger jag med ett fattigt krokopräglat läderband. Har burits på bröllop och disputationsfester. Vansinnigt charmig, och går som en klocka. Dag-visning på engelska eller kinesiska(?).

Enicar11.jpg


Enicar10.jpg


Enicar9.jpg


Enicar8.jpg


Enicar7.jpg


Enicar6.jpg


Enicar5.jpg


Enicar4.jpg


Enicar3.jpg


Enicar2.jpg


Enicar1.jpg


Enicar Day-date automatic med orginallänk och läderband - 950.- (SOLD)


Pulsar damklocka. Kvarts med integrerat band. 21 * 12mm.

Pulsar1.jpg


Pulsar2.jpg


Pulsar3.jpg


Pulsar4.jpg


Pulsar: 200.-


Slutligen, the All Man Man's Watch. (SOLD)
Seiko 6139-6002 "Pogue"
Känd som den första automatiska klockan i rymden, samt klockan som bars av Flash Gordon i filmen med samma namn. Den här har ett 6139B-verk så går bra och nollställer korrekt samt växlar datum över midnatt. Innerringen går dock inte att vrida.
Glas och boett är troligtvis original och opolerade, men i bruksskick med en del repor och dings. Urtavlan tror jag också är original då den är lite ljusare och med crispare tryck än min andra. Aftermarketlänk med signerat spänne.
Serinumret daterar den till februari 1975.

Pogue1.jpg


Pogue2.jpg


Pogue3.jpg


Pogue4.jpg


Pogue5.jpg


Till salu om jag får 1500.- för den. (SOLD)


Jag säljer även tre natoband. Samliga mycket sparsamt använda, 22mm och med blank hårdvara.
Säljes för 70.-/st eller 140.-/st till BCF.

nato.jpg


Frågor, bud, och kommentarer välkomnas, Fler bilder kan ordnas, om så önskas.
 
Topp