• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Archimede

Rivalen

Rolex
Många modeller. Prisex 800.-EUR. Kvalite? Jag tror att de har bra rykte. Klarar de kravet på egen design - hommagespärren? Någon som har eller har haft en?

Krona kl 4 är bekvämt. Arabiska blandat med stav har jag svårare för.

Länk jag fick i deras nyhetsbrev: http://www.archimede-watches.com/?utm_source=CleverReach&utm_medium=email&utm_campaign=04-02-2015 ARCHIMEDE - SportTaucher | Colourful bezels | Black PVD Case | Blue dial&utm_content=Mailing_8596064

En PVDad - har ni PVDat eller var det övergående?

41.jpg
 

meo_swe

Audemars
Jag äger en av deras 39mm piloter. Trevlig klocka som går som den skall. De känns ganska prisvärda enligt mig, och har egna designer. Förutom då piloten, som är en homage så att säga.
 

john b

Rolex
Hade en pilot år 2006. Kostade då cirka 2500.
Klart prisvärd och lyckad clean design.

Märket introducerades i Sverige av gamle Micke J på urtid. Det räcker som kvalitetsstämpel för mig.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag har en Archimede Rally. Full lume tavla med datumet mellan kl 4 och kl 5. Ok kvalle i förhållande till priset. De har egen design på många av sina klockor. Jag gillar dem.
IMG_20140406_102623.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min första automatiska klocka var en Archimede klassik chrono. Tror den heter ngt annat idag. Fick lite skit för den på TTT då den är en ripoff på IWC Portugeeez chrono. Tyckte bara den var snygg som faan när jag hittade den på Urtid!! IWC visste jag inte vad det var och det var ju helt jävla vansinnigt att köpa klockor som kostade 20,30,40,50 tusen pengar!!! Det stämmer ju iofs fortfarande men jag tänker inte så mycket på det idag;-)
 

Rivalen

Rolex
Min första automatiska klocka var en Archimede klassik chrono. Tror den heter ngt annat idag. Fick lite skit för den på TTT då den är en ripoff på IWC Portugeeez chrono. Tyckte bara den var snygg som faan när jag hittade den på Urtid!! IWC visste jag inte vad det var och det var ju helt jävla vansinnigt att köpa klockor som kostade 20,30,40,50 tusen pengar!!! Det stämmer ju iofs fortfarande men jag tänker inte så mycket på det idag;-)

Vi hackar på hommagerna/ripoffsen, men hur ofta är de inte ingång till ett gediget klockintresse.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet om någon annan än urtid säljer Archimede i Sverige?

Tycker att Sporttauchern är rätt fräsig...någon som testat eller har en?


SPvit smallcopy.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Denke jag har haft en sån där en gång, helt okej kvalite vad jag minns, ETA urverk. Min hade dock den äldre finräfflade ringen.
 
Gillar deras pilotklocka i brons som har fått rätt bra omdömen.

De har ju funnits i 9 år så tror inte du kommer få en homage-stämpel fastän de kan likna andra (t.ex deras flieger vs STOWA)



Archimede-Pilot-Bronze-42-620x620.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Någon som vet om någon annan än urtid säljer Archimede i Sverige?

Tycker att Sporttauchern är rätt fräsig...någon som testat eller har en?


SPvit smallcopy.jpg

Tycker den är rätt ball. Den låg bra till hos mig för några år sedan, tävlade med Limes Endurance (1000m dykare). Det blev dock ingen av dem, köpte en SS Chronolink istället. Rätt lika varandra, dykarna och SS Chronolik :meh:
 
Topp