• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aristo och Marathon har fått nya bezelringar

Torsse

Omega
Före...

2 (1).JPG

Efter...
2.JPG
Så här ser Aristo ut i orginal
3.jpg

Dom smala orginalvisarna är rysligt fula. Jag bytte datumhjul till svart. Skulle gärna vilja ha en datumbubbla på den, vem kan fixa det, någon som vet?

Happy modding, hälsn\Magnus
 

Bilagor

  • 2.JPG
    2.JPG
    249.1 KB · Visningar: 56

_robban

Cartier
2-Faktor
Passade seio inlägget rakt av eller vart du tvungen att fila på det något och hur gjorde du för att få ur det i bezel som sådan? Det gamla inägget är inget som du vill bli av med kanske - kan vara lite sugen att byta på min.
 

Torsse

Omega
Passade seio inlägget rakt av eller vart du tvungen att fila på det något och hur gjorde du för att få ur det i bezel som sådan? Det gamla inägget är inget som du vill bli av med kanske - kan vara lite sugen att byta på min.


Niklas på Bergströms i Uppsala gjorde det här, han smärglade 0,3 mm för att få det att passa i Marathon, minns inte om det var på ut- eller insidan. Orginalinlägget var krångligt att får ur, han fick värma, gick inte att få bort det med mindre än att det gick sönder.
3.JPG

Vill du ha det, eller?
Även till Aristo fick han smärgla, fast det såg ut att passa rakt på, från början.
 
Topp