• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband: 17 el 18 mm till 17,5mm klocka?

Ronnie

Rolex
Tänkte köpa ett alligatorarmband till en klocka som har 11/16" (17,5mm) mellan bandhornen.
Ska jag försöka klämma in ett 18mm-armband eller leta upp ett lite ovanligare 17-millimeters och låta det glappa en liten smula?
Det ser knepigt ut att hitta ett 11/16"-band i exakt rätt stil.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag skulle kört på 18mm, gillar inte glapp. Jag har knött på ett 20mm ödleskinn på frugans 19mm. Det funkar, kommer nog slitas snabbare men det ser bra ut.

Eller så hör du av dig och frågar vad Anders W eller Cheepo här på forumet tar för att snida till ett fint så får du ett som passar exakt :)
 

Ronnie

Rolex
Har väntade inte svaren på sig! :)
18mm it is, då. Passar många av mina andra klocker, så det är ju en stor fördel.

Det vore kul att anlita någon av våra förmågor, men kraven är höga och budgeten är limiterad. Jag lånade lite bilder av Freda Watch Straps som visar vad jag är ute efter.
Om Cheepo eller Anders kan få till någonting väldigt likt dessa, till ett pris i stil med det billigaste, så får di gärna höra av sig!

Uppifrån å ner:
Hirsch London $270
Italienskt no-name $129
A.B.P. $377
image.jpg
 
Topp