• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband bredvid klocka?

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Är det något att ha? Man ser ju det lite överallt. Har valt att testa, och tycker det är snyggt! I alla fall till vissa klockor.
image.jpg

Spamma gärna tråden med bilder för mer inspiration :D
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Älskar det med lite enklare straps, typ de som finns från ung cancer (där du dessutom stödjer en god sak)! Pappa har snott mitt nu, men jag ska köpa ett till att bära bredvid klockan.

Metal är det enda som får det att krypa i mig, tänk på alla repor på sidan av boetten :bawling:
 
ibland, ibland inte, beroende på humör, oftast på sommaren....gillar det generellt..

Ett eller två, ser inte så bra ut om man har flera än två, eller när man har på båda sidorna av klockan...
 

Ponlarsson

Panerai
Hade det mycket för ett år sen, men inte alls nu längre. Tycker det är både mer elegant och maskulint med en ensam klocka runt handleden. Men, smaken är ju som baken. På vissa som går all in på sprezzatura passar det.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tycker att det kan vara snyggt om det inte blir för många band. Helst ett, max två.
Har ett par band själv men använder dom aldrig.
sg1963skinnato-jpg.3979
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Diggar inte armband på samma handled som klockan. Diggar dock armband på andra handen. Även ringar utöver förlovnings-/vigselring. Också halsband diggar jag. För övrigt tycker jag manschettknappar är shef! Tillhör nog den lilla skaran (här iaf) som tycker slipsklämma kan vara snyggt.
 
Tyckte det var rätt snyggt till en början. Men alla klockbilder på bl.a instagram har femtioelva st armband på samma arm, blir alldeles för mycket enligt mitt tycke. Ha klockan på en arm, ett par armband på den andra. :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag tycker det är helt ok med ett enkelt armband bredvid.. Men inte för många så att klockan drunknar bland röran. Oftast kör jag klockan ensamt.
Här är mitt ex.
68249e4ed27a36160c43f0a7e8b61a9f.jpg
 

wadstroem

Cartier
Personligen så tycker jag att det, nio gånger av tio, ser riktigt illa ut. Om man ska envisas med armband så ska det isåfall vara ett tunt, enkelt och diskret band. Faktum kvarstår dock även vad avser tunna och diskreta band - de ser bättre ut på andra handleden, isåfall.
 

VCalmen

Cartier
var köper ni era armband? Såg någon länk tidigare i tråden. Jag håller verkligen med tidigare talare, det där såg bara suspekt ut.
 
Topp