• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband gör sig väl bäst utan sällskap?

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Gillar armband, gillar klockor men har aldrig tyckt det är snyggt att ha armband och klocka på samma arm då det lätt blir lite julgran, ofta passar de båda ej heller ihop. Tycker tex ej en nautilus ska behöva trängas med tygsnören och kulor i alla tänkbara färger. Föredrar därför armband på högerhanden och klocka på vänster då det enligt mig är mer estetiskt tilltalande. Verkar dock vara få som håller med mig då nätet sedan många år tbx översköljts av vristskott där klockor och armband trängs i drivor på en och samma handled. Vad tycker ni? Varför är jag i stort sett ensam om denna åsikt? Hur kommer det sig att så många kombinerar armband och klocka på samma arm, är det något ni sett jockiboi (eller någon annan av dagens idoler) köra eller vad är egentligen anledningen till detta beteende?
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Nu var det just personen det handlade om jag svarade på. Men självklart finns det dom som kör armband bredvid klockan som är neutrala i ämnet. Varför kan jag inte svara på då jag kör det på högerarmen :)
Ahhh, sorry, inte helt insatt i Arjandas och Kardashians men då är jag med... Detta är mao nån smyckesceleb, intressant. Hoppas på förklaring från några vänsterbärare.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
IMG_6598.PNG
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Om man inte tycker att armand tillsammans med klocka är snyggt på en kvinna då? Är man då sexist samt gubbig?
Det är klart att man får ogilla armband , men när man säger att de endast passar kvinnor tycker jag det är gubbigt ja. Tycker du inte att band passar kvinnor anser jag mest att du generaliserar, du har väl knappast mött alla kvinnor?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_3470.JPG

Så är livet ibland. Klart att man inte, som man, ska bära annat än en klocka på handleden men äsch; om nu klockbröder ändå vill göra det så är väl armband, handväskor, klänningar och allt vad det nu kan vara ingenting att närmare reflektera över.
Trodde jag skulle få en lång utläggning om omegas unisex armband och hur överlägset bra dom bärs ;)
 
Topp