• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband Läder på gummi. Fungerar det?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
En produkt jag sett att fler företag börjar använda är kombinationen:
Gummiband med läder på
(Alla bilder är lånade från nätet)

T.ex Hirsch Proformans
IMG_1695.JPG

"Vatte tät till 200 m"

Även Omega har börjar med detta
IMG_1696.PNG

Alligator på gummi (och kostar en mindre förmögenhet)

Till frågan då:
Funkar det här?
Bara för det är gummi på baksidan kan man bada med det utan problem?
Hur blir lädret efter ett tag?
Sitter lädret kvar eller kommer det börja lossna i kanterna?

Det är ett intressant koncept, men jag är skeptisk.

Nån som har erfarenhet, snälla dela med er.

/Filip
 

Kugghjul

Panerai
Hirsch säger att deras armband är vattentäta och "bastusäkra" men ta inte detta för bokstavligt.

Till skillnad från många andra armband tål hirsch att bli blöta, men jag skulle inte bada med dem, speciellt inte i saltvatten. Nej badar man med läder då är det byte som står för dörren.

Detsamma gäller om det är gummi på insidan eller inte.

Så fort skinnet inte sitter på något som lever så upphör det att klara vatten.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
En sak är säker- vill du ha ultra- patina med en demolerad look på ditt läderband, så bada med det i saltvatten. Där är det endast riktigt gummi som gäller. I pool tror jag dock att Hirschbandet klarar sig om du sköljer bort kloret efteråt. Åtminstone har mina gjort det :)
 

Leafvalley

Cartier
Jag köpte en hirsch James Performance för semestern åt min Christopher Ward C60 trident vintage black.
Använde den flitigt i poolen, ångbastu och duschen, hade dock Nato i havet.
Inga problem med lädret ännu, men det är ju en 30 månaders garanti på dessa.
Nu sitter den på min Omega Speedmaster CK2998 så blir inte mer dopp i poolen men duschen lär den få tåla.
Det som märks är när du går in i vattnet så blir lädret mörkare när den suger åt sig vattnet men torkar relativt snabbt väl på land.
_20170701_192234.JPG
 

Kugghjul

Panerai
Jag köpte en hirsch James Performance för semestern åt min Christopher Ward C60 trident vintage black.
Använde den flitigt i poolen, ångbastu och duschen, hade dock Nato i havet.
Inga problem med lädret ännu, men det är ju en 30 månaders garanti på dessa.
Nu sitter den på min Omega Speedmaster CK2998 så blir inte mer dopp i poolen men duschen lär den få tåla.
Det som märks är när du går in i vattnet så blir lädret mörkare när den suger åt sig vattnet men torkar relativt snabbt väl på land.
_20170701_192234.JPG
Imponerande prestanda!
 
Topp