• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband som centrerar på handleden?

Ronnie

Rolex
Mina klockor tenderar att sitta vridna i riktning mot kl 12 på handleden. Inte snyggt och inte bekvämt! Finns det nåt trick eller nån viss typ av armband som underlättar för att hålla boetten centrerad på armen?
image.jpg
 

rogart-63

Patek
Samma problem . Har alla möjliga armband men alla dom tenderar att dras åt samma håll . Ett sätt är att dra åt bandet mer men det är inte särskilt bekvämt . Ett tungt spänne kanske ?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Montera bandet åt fel håll, alltså med spännet på "kl 6-sidan" ist f "kl 12-sidan". Då kommer den förmodligen att sitta rätt på handleden men du får leva med att se änden på bandet titta fram när du beundrar klockan. Epa? Ja en aning, men jag är rätt säker på att det kommer att lösa ditt "problem".
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Steloperera strålbenet och armbågsbenet så dessa inta kan vridas och problrmrt med en klocka som vandrar är löst ;)

Lite mer arvarligt så kan du försöka forma bandet lite om det är skinn. Blöt/fukta upp den bandbiten som är vid kl 12 och lägg den sedan i böjt läge att torka. Den kommer nu få en böjd form och skjuta lite på klockan. Sedan får du givetvis inte ha klockan för löst spänd (behöver dock inte sitta blodstrypande hårt heller).
 

Hugii

Audemars
Mina klockor tenderar att sitta vridna i riktning mot kl 12 på handleden. Inte snyggt och inte bekvämt! Finns det nåt trick eller nån viss typ av armband som underlättar för att hålla boetten centrerad på armen?
image.jpg
Tror du får nog dra klockan mot kl6... har samma proble och det är samma oavsett klocka eller band på klockan.
 

Veratio

Cartier
Är inte problemet att man har lite fel storlek på sina läderband? Just nu sitter jag med min Breitling (med originalläder) och den går mot kl 12, men när jag hade den på ett annat läderband (som inte var original) satt den rakt och fint.
 

Ronnie

Rolex
Tack för tipsen hörrni! Tycker klockorna har suttit bra de senaste dagarna bara för det. Kanske har dragit åt armbanden lite hårdare på sistone.
 
Topp