• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armbandsur i trä

aadde81

Cartier
Reagerade när jag gick förbi Stjärnurmakarnas skyltfönster på Flemingg. i Sthlm. Det här märket/konceptet har jag inte sett förut. Väldigt sparsmakad info om urverket, står bara Miyota. Men för att miljökonceptet ska hålla antar jag att det är mekaniskt?!?

http://we-wood.nu/
wewood2.jpeg
 

JiiWe

Cartier
Det där skulle kunna bli riktigt läckra klockor! Nu tycker jag ingen av de där var super men det finns potential :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Såg en på en av säljarna på trädgårdsmässan idag, tyvärr inte läge att fråga honom mer. Han såg väldigt upptagen ut....

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Kul koncept, men inget jag skulle bära själv.
Tjejen har en som jag fått chansen att klämma på.
Väldigt lätta, rassliga och ingen jättebra finish, MEN, en kul idé som gör att dom får godkänt ändå!
image.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Klämde på de där på Precious förra (eller förrförra?) året. Ganska rassliga, men helt ok finish.
Det finns väl som tidigare nämnts andra träklockor, men det har ju inte slagit än.
Sommarens hit?
 

David

Bödeln
Finns på det där stället som säljer solglasögon i gången längst in i Gallerian, om jag minns rätt kostar de 299 kr.
 

djanbin

Omega
Tyvärr är hållbarheten inget vidare. Trä är nog det sämsta material man kan göra en klocka utav, tätt följt av plast.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Tyvärr är hållbarheten inget vidare. Trä är nog det sämsta material man kan göra en klocka utav, tätt följt av plast.
Plast är väl ändå ett ok material i den skalan. Trä gör sig bättre något större skulle jag tro.
Hur som helst finner jag klockorna riktigt fula.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
jag har kikat lite på klockor i trä nyligen. Hade inte tänkt att den skulle sitta på armen utan mer som en inredningsdetalj. Skulle vara grymt med en sub helt och hållet i trä. Tänker mig alltså att clasp, länkbitar, vridning allt är homogent trä och fullt funktionellt men utan urverk. Skulle vara coolt:)
 

David

Bödeln
jag har kikat lite på klockor i trä nyligen. Hade inte tänkt att den skulle sitta på armen utan mer som en inredningsdetalj. Skulle vara grymt med en sub helt och hållet i trä. Tänker mig alltså att clasp, länkbitar, vridning allt är homogent trä och fullt funktionellt men utan urverk. Skulle vara coolt:)

Valerii Danevych gör klockor helt i trä, inklusive urverk, så när som på fjärdern. Dock annan prisklass än WeWood. Helt annan.

wooden-watch-movement-4-thumb-620x413-58780.jpg


http://www.coolhunting.com/style/valerii-danevych-wooden-watches.php
 

djanbin

Omega
Plast är väl ändå ett ok material i den skalan. Trä gör sig bättre något större skulle jag tro.
Hur som helst finner jag klockorna riktigt fula.


Nä, plast torkar och spricker... boettbyte. Nu tänker jag på Triwa/ICE och sånt skräp, gummiband med rejäl infästning a la Casio är bättre, men det håller inte för evigt det heller.
 
Topp