• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Armbandsur med enbart dagvisning

Jpg

Basic
2-Faktor
Bläddrade förbi ett sånt här nyligen
3001-Cambrian.png

Främst använd vid demens och liknande vad det verkar, men blev ändå lite nyfiken på om det finns armbandsur med samma funktion. Har googlat halvhjärtat, men inte hittat något. Har nån här hört talas om nåt dylikt?

Som hjälpmedel till funktionsnedsatta är detta garanterat toppen. För alla andra kanske det är lite som glasögon med fönsterglas eller toppluva mitt i sommaren, men jag känner ändå ett märkligt sug. Den perfekta sommarklockan?
Ser bara att det blir omöjligt att stressa, lite som med att köra husbilen.
Man tuffar på och skiter i andras tempo!
Vill nån förbi, är det helt ok!

Hur är detta dumt?! Finns säkert folk med funktionsnedsättning som är i behov av detta.

Ja, det står ju i första inlägget. Men du förstår vad jag menar.

Som hjälpmedel till funktionsnedsatta är detta garanterat toppen. För alla andra kanske det är lite som glasögon med fönsterglas eller toppluva mitt i sommaren, men jag känner ändå ett märkligt sug. Den perfekta sommarklockan?

Ja, tänk ett fint urverk och en fin boett till en klocka som bara visar veckodag. Vilket statement ...

Bläddrade förbi ett sånt här nyligen
3001-Cambrian.png

Främst använd vid demens och liknande vad det verkar, men blev ändå lite nyfiken på om det finns armbandsur med samma funktion. Har googlat halvhjärtat, men inte hittat något. Har nån här hört talas om nåt dylikt?
Bara för någon dag sedan satt jag och semestergarvade över att det borde finnas just ett armbandsur med bara veckodagar. Det här måste vi gå till botten med, jag vill ha!

Hittade nu en tråd på wus om samma sak, de verkar iaf ha kommit lite längre. Verkar dock som att man måste bygga en själv, eller få nån att göra det åt en snarare. Fan också, man skulle vara lite entreprenörig. Ser framför mig hur daniel wellington-liknande billighetsklockor med bara veckovisning säljer som smör i varenda yogastudio och mindfullnessbutik i det dekadenta väst. Jag hade köpt...
https://forums.watchuseek.com/f6/day-week-watch-794475.html

Tillbaka
Topp