• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Armbandsur Omega Genève glasring

Har min fars guldklocka som han fick efter 25 år i tjänst. Tyvärr så saknas glasringen samt glas. Har varit hos flera urmakare men ingen kan hjälpa mig och fixa klockan.
Har letat ett bra tag på nätet men inte funnet något bra.
Försöker nu få eran hjälp var man kan hitta den saknade glasringen (glas går tydligen att få tag på)
Klockan är en guldklocka Omega Genève och har nummer 1329051.
Tacksam för all hjälp.
Anders

Välkommen hit! :)
Själv har jag dessvärre ingen möjlighet att hjälpa dig, men om du provar här istället så tror jag att du har större möjlighet:

Många av "pularna" på forumet frekventerar nog den tråden mer än de kollar av helt nya trådar.

Hoppas att det löser sig!

Har min fars guldklocka som han fick efter 25 år i tjänst. Tyvärr så saknas glasringen samt glas. Har varit hos flera urmakare men ingen kan hjälpa mig och fixa klockan.
Har letat ett bra tag på nätet men inte funnet något bra.
Försöker nu få eran hjälp var man kan hitta den saknade glasringen (glas går tydligen att få tag på)
Klockan är en guldklocka Omega Genève och har nummer 1329051.
Tacksam för all hjälp.
Anders
Hej och välkommen till forumet!

Glasringen till den går högst troligt ej att köpa löst från Omega och på andrahandsmarknaden växer de inte direkt på träd. Det kan vara anledningen att du inte kunnat få hjälp. Ett alternativet du har är att köpa en komplett klocka och ta glasringen från den. Passande nog ligger det en Omega Genève i 18K på Pantbanken just nu: https://www.pantbanken.se/auktioner...&kontor=&sortering=f_St_1_nger&listposition=6

Du bör dock kontrollera att den klockan har rätt referens, då jag ser att de inte har skrivit ut någon. Lycka till!

Tillbaka
Topp