• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Armida A1

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tillbaka igen då jag blev sugen på något nytt :)

Lite sugen uppdatera samlingen med något nytt så testar se om intresse finns för denna Armida A1.
image.jpeg

(Lånad bild från tidigare ägare)

En 42mm 300m dykare gjord i mässing. Lagom storlek och bör passa de flesta handleder (42 x 46mm, 15.5mm tjock) I fint skick men med lite spår av användning. Värst tre märken i det kupade glaset kl 3-4. Inget som stört mig men finns. Syns på bilderna.

Numera patinerad igen men går få den som ny med lite citronsaft och en tandborste (kan jag ordna om ev. köpare vill). Eller göra den än mer patinerad med ägg, vinäger etc. Eller låta tiden göra sitt :)

I sitter ett seiko nh-35verk, fungerar bra och håller tiden helt ok. Skulle säga ca -25sek/dygn. Lång gångreserv. Urverket hackar, dvs. det går att stanna sekundvisaren.

Såhär ser den ut avpatinerad:
image.jpeg


image.jpeg


Såhär kan den se ut med lite patina, se även översta bilden:
image.jpeg

Inga tillbehör finns. Kan säljas med skönt tjockt 22mm läder som syns på bilderna eller utan om du har något själv. Ett "Torchat" spänne ingår oavsett.

Pris med band och inkl. frakt: 2000kr
Pris utan band och inkl. frakt: 1800kr

Byten: Hit me! Vintage i fint skick eller nytt. Gärna andra mikrodykare. Liten peng upp ok.

Retur: Okej om varan anses felbeskriven, vid f2f ingen retur.

Referenser finns i massor :)

//Jocke
 
Senast ändrad:
Topp