• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armida A2 perfekt microdykare för vardagsbruk

ovlover

Breitling
Hej!

Jag säljer min Armida A2, en dykare från microtillverkaren Armida i Hong Kong.
En väldigt ren och snygg klocka med serinr: 222 som köptes den 27 juli i år. Kommer med alla tillbehören som ingick + ett 22 mm svart natoband som också är väldigt snyggt på.
Överhuvudtaget andas klockan och länken högkvalitet. Detta är slutsålda versionen med ett ETA 2824-2 verk som håller tiden väl. Klockan är i fint skick med normalt slitage under 4 månader.

Klockan kostade mig 749 USD + tull och moms. Jag säljer den prutat och klart för 3000 kr inkl frakt inom Sverige.


Lite teknisk info från Armidas sida:

The ETA 2824-2 features: 25 Jewel - automatic winding - power reserve is about 40h when fully charged - second stops when crown pulled out .

- 316l stainless steel case
- All silver hands 
- C3 lumed  bezel, hour markers and hands 
- 42 mm case diameter
- 43mm bezel diameter
- Lug to lug 51mm
- Lug distance 22mm
- Height  13mm
- Sapphire crystal 3mm flat
- Anti reflective coating on the inside crystal
- 22mm bracelet and rubber strap
- Waterproof to 500m/1650feet
- Screwed and signed crown 7mm
- 1 Year International Warranty

Ledsen att vridringen inte är centrerad, missade det när jag fotograferade.

mvh

Martin
Armida_1.jpg

Armida_2.jpg

Armida_3.jpg

Armida_4.jpg

Armida_5.jpg

Armida_6.jpg

Armida_7.jpg

Armida_8.jpg
 
Topp