• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Armida tråden

mouqvist

Silver
Tänkte kolla ifall flera som jag tycker om Armida klockor.
Visste inget om märket förrän jag köpte en Armida A6 här på forumet som jag tyvärr sålde efter ett tag.
Ok, den anses av somliga vara en rip off då Armida kopierat Rolex Explorer men jag bryr mig inte så mycket om det för att klockan är faktiskt av hög kvalitet.
Specarna är ännu bättre numera:
ETA 2824
40mm rostfritt stålboett 316L
sapphire crystal
Vattentät 300m/990feet
Antimagnetisk 70.000 A/m
... allt detta för en liten peng!

Jag är sugen på att skaffa mig en till Armida snart, kanske en A6 utan datum

IMG_1052.JPG

IMG_1053.JPG

IMG_1054.JPG

Tittade lite grann på tyska Uhrforum och såg denna som inte kostar värst mycket och verkar vara en cool sommarklocka (kvartsverk och wr 200m). Vad tycks?

IMG_1051.JPG

Haft en A1 i stål och två i mässing 42mm. Stål är underbar, nästan lite för perfekt (tråkig?). Men tycker den gör sig bättre i 45mm som jag gärna provar igen. Ägde en kort stund 45mm Pvd A1. Mässing helt ok, fin boett men lite tråkiga visare....

Även ägt en A8 i mässing. Den gillade jag inte alls. Inte det minsta.

Skulle gärna prova en A4 någon dag. Kvalitén på Armida är bra, rimliga priser :)
IMG_1826.JPG

IMG_1827.JPG

IMG_1828.JPG

Jag beställlde en A8 med svart tavla utan datum igår.
Den är redan på väg och det ska bli väldigt spännande att se hur den är.

AF37792A-9278-464C-B5A5-31D51059ECE7.jpeg
Köpte just en A9 300m. Snabb leverans. Känns väldigt gedigen och går fint. Bezel ringen är lite högre än vad jag hoppades på men det vänjer jag mig nog vid.

Tillbaka
Topp