• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arsenalfans se hit!

Galaxy

Rolex
Tjena!

Jag och en polare ska ner til London i december och kika på Arsenal - Stoke. Kommer bli sjukt kul, och känner att vi gärna vill uppleva hela "atmosfären". Tänkte därför höra efter om lite allmänna tips till er Arsenalfans.

Finns det någon särskild pub man bör gå till innan matchen i närheten av Emirates? Hur lång tid innan avspark bör man vara där?

Arsenal Stadium Tour - värt ett besök? Hur länge uppskattar ni att det tar?

Något annat man bör tänka på, eller generella Londontips mottages också tacksamt! Xoxo

Galaxy
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Brukar vara väldigt mycket folk runt arenan och det är risk för att det kan ta tid att komma in så var där i god tid, man kan ju ta ett par öl inne på arenan medans man väntar på avspark. Också packat med folk efter matchen så det kan ta lååång tid att komma därifrån.

Har inte gått stadiumtouren men den är säkert intressant, är ju en extremt fin arena.
 

Zingo

Rolex
Besökte The Tollington i våras, en kort promenad bort från arenan. En anekdot, när vi skulle in på puben var vi tvungna att visa biljetterna för att säkerställa att vi var fans då vi hade vanliga kläder. När en av vakterna (som hade ett karakteristiskt HA utseende) såg ett metall stativ föremål som var ihoptryckt i min väns ficka, blev snabbt lite dålig stämning då vakten trodde att det var en fjäderbatong. Min vän drog försiktigt upp den ur fikan och sa att det var en selfistick... Varpå vaktkåren veksig dubbelt av skratt och hånskrattade åt oss och hälsade oss välkomna in. Så från misstänkta huliganer till mesiga turister! :D

Finns ytterligare en drös fan pubar runt arenan.

I övrigt var det tämligen kass stämning på arenan trots fullsatt och vinst (tydligen mer eller mindre alltid det enligt flera källor), går inte att jämföra med ett derby på Tele2.. Höjdpunkten var att bortalagets fans hade maskeradresa! Visste inte om det innan matchen och blev lite förvånad när fyra vilsna "väg koner" sprang förbi puben i imponerande fart innan matchen och folk började ropa åt dem på puben.:D
 

zeke_varg

Omega
Som sagt. Pubbar finns. Var ute i tid!!! Sloppy burgare kan dyka upp i nån flottig buss som parkerat utanför pub.

Imponerande arena!! Imponerande stämning på pub! Sa jag att vara i tid till pubben var viktigt? Säkra upp med en halsduk iaf.
 
Topp