• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Art deco Omegatank

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Efter tips och några turer fram och tillbaka släppte Vintage92 denna skönhet till mig. Jag har alltid gillat Omegas äldre rektangulära ur och efter några pm med Falcone hade jag bestämt mig, jag skulle ha en. Tack vare tipset ovan kunde jag även ropa hem en grym liten tank!
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Mysig dammskyddad tank från ca 1937. Mäter 39 x 25 mm. Boett är uppmärkt med nummer för att de var matchade i produktionen. Efter lite tvätt och puts av glas.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Supermysig, bra fångat! Får man se en wristshot?

Edit: ÅF = Ångpanneföreningen?

Skulle tro att den är någons initialer, men vad vet jag?
Min säger hej. Snyggt armband du satt på fabrikat ?

P1030078.JPG
Fin! Bandet är ett noname svinläder lite pimplat med ett senare Omegaspänne. Fin Tank du har där!
Är glad att du knep den där mysiga lilla saken! Kan vi få ett gruppfoto på hela din samling av rektangulära ur? :)

Får bli någon när jag varit i bankfacket, men visst är det ett par nu...
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jaha, då får man börja leta efter en tank också... Önskar att jag vore en bläckfisk så man slapp motivera antalet klockor för tjejen. Väldigt spännande tavla, vilka detaljer och härlig patina!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Den var svintuff! Hur mår verket?
Hur är det med tillgången av reservdelar till dessa Omegaverk? Antar att det kan finnas rätt mycket på bukten bland annat?
 
Topp