• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Art of Time?

JohnDoe

Rolex
Nu har de ju org.nr på sin sida. Bolaget heter AOT Trading AB och har inte hunnit in med 2014 års bokslut än. 2 av 3 i bolagets ledning är bosatta utomlands. 2013 års omsättning var drygt 700k. Adressen wallingatan 34 verkar vara ett kontorshotell då det finns 72 bolag på den adressen. Naturligtvis finns det även en handfull lägenheter där med andra privatpersoner. Det förvånar mig lite hur dessa internethandlare överlever. Visserligen startade de 2013 så omsättningen är ju naturligtvis låg det året. Men svårt att se hur man får ihop pengar. 2014 års bokslut måste ju in senast sista juli så man får väl se hur de utvecklats.
 

doh

Breitling
Jag funderar nu på att köpa min första finklocka, en Submariner från Art of Time som jag tänkt köpa f2f.

Då jag är nybörjare i branschen och troligen skulle ha svårare att se skillnad på äkta/fake undrar jag om ni har några tips på hur jag kan gå tillväga för att säkerställa att jag inte blir lurad, några speciella saker jag ska lägga märke till, klockan/certifikat etc?
 
Senast ändrad:

Calfen

Panerai
Jag tyckte de hade ett bra pris på en Rolex modell och efterfrågade den men fick svaret:

"Vi har inte efterfrågad klocka i lager. Rolex utkommer med ny prislista under september, vi kommer givetvis också att bli tvungna att justera priserna uppåt. Det har redan märkts av tydligt hos leverantörer, vid intresse för en modell så måste pris/leveranstid kontrolleras för att kunna garanteras."

Det jag undrar är varför de skriver priser de vet att de inte kan hålla!?
 

Zingo

Rolex
Finns det några som har erfarenhet från denna säljare?o_O

Bara en tidigare som har lämnat kommentar som har över fem inlägg..
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Konkursfärdiga enligt deras senaste bokslut, förbrukat aktiekapital. Kan ju ordnat sig eftersom bokslutet är 11 månader gammalt.
 

Hobo

Breitling
Nu var det ju i februari jag köpte min klocka, så jag har ingen koll på företagets nuvarande status. Men när jag köpte gick allt rätt till, jag åkte till deras kontor och kollade klockan noga. Jag hade läst på ordentligt innan vad jag skulle leta efter för att se om det var fake. Jag betalade med internetbanken och gick därefter till Rob E och fick klockan kollad. Inga problem alls. Obs! Ta mitt svar med en nypa salt med tanke på antalet tidigare inlägg ;).
 
Topp