• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Artego 300m

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tänkte se om någon är sugen på denna färgglada dykare. Perfekt som glädjeämne en regnig höstdag eller på resan till Thailand :)

En Artego 300m från sommaren 2010 limiterad till 50ex i detta utförande och totalt 300st allt som allt. Så rätt ovanlig ändå.

DSC_0067_zpsf2cba1a8.jpg


I fint skick med normala bruksspår som kan förväntas av en använd klocka dvs en del repor på spänne och länk och mindre på boetten. Mest noterbart är skav på ändlänkarna. Överlag inte mkt anmärka på när den sitter på handleden ser den typ ut som ny (utom då skavet på ändlänkarna).

Tavlan är keramisk och poppar riktigt fint mot den blästrade boetten. Hyfsat stor med sina 44mm, runt 14-15mm hög men 50mm lugg till lugg gör att den passar nästan alla. 24mm luggar och kommer på en 4mm tjock länk av riktigt gedigen kvalité samt ett orange singulartropic. I sitter ett mioyta 8215 som fungerar och håller tiden bra.

Kommer i en trevlig Artegolåda.

DSC_0070_zpsd1c53d42.jpg


DSC_0072_zps5bcf75bb.jpg


DSC_0065_zpsb4beb57d.jpg


null_zps0f8004c2.jpg


Dessa kostade ca 3k när de släpptes. Jag vill ha 1300kr med rekommenderad frakt. 100kr av detta sätter jag in på KS bcf-fond. Klockan finns för f2f i Motala.

Byte är intressant, kom med förslag även om vintage just nu är det jag är mest sugen på (eller guld). Någon tusing upp funkar för mig.

Pm:a vid frågor, bytesförslag eller intresse :)

//Jocke

(Referenser finns det gott om)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
En bump, 100kr skänks till bcf-fonden av priset och byter gärna mot något dressigt :)
Två bilder till i solljus...

null_zps68bd9b94.jpg


null_zpsd1a17a59.jpg


Skynda fynda :)
 
Topp