• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Artego 500 m - beauty or beast? (paketöppning)

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Man kan fundera på om Artego 500m är en beauty eller en beast. Beroende på vad man lägger i ordet grotesk kan man även kalla den det... I vilket fall är den inte diskret.

Som ni kan se på bilderna nedan är klockan STOR. Klockan mäter 44mm (utan krona) på bredden, och 15,3mm på höjden. 24mm mellan lugsen, som f.ö. har lug-hole.I grundutförandet har klockan en underbar lume, i mitt limited edition-utförande (med lume även på bezel) har den ännu massivare lume. Lume-färgen drar åt vintage-hållet.

Klockan är utrustad med ett standardverk, ett Miyota 8215 verk (21 juveler, 21600 bph (3 Hz), 40h gångreserv).

Artego hade som mål att skapa bra och billiga dykare. Vad jag listat ut (företaget/tillverkaren finns inte längre) tillverkade man två modeller, 300m och 500m. Åtminstone 500m har kommit i en limiterad variant (som är den jag har, med lume på bezel). Modellnamnet syftar givetvis på WR, men om min klocka funkar för 500m kommer jag nog aldrig att prova.

Klockan levereras med en massiv/kraftig länk samt isofraneliknande gummi. Länken har dykarförlängning. Länkbitarna är skruvade.

Bifogar lite bilder. Finns det fler på KS som har artego-klockor?
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG
bild6.JPG
 

Maro

Audemars
Grattis! Jag har ägt några av den äldre modellen, 300m och var nöjd! Lite små skönhetsfel på dom men överlag en grym dykare!
 
Cool klocka, grattis.
Man vill ju gärna se ett lume shot vid tillfälle också ;)

För övrigt, väldigt grön kniv det där...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Artego är coola! Har ägt 3 st av 300m varianten..
33c20231.jpg

Lite närbilder.. Den svarta och orange köptes jag av Mr Artego i Sverige, Jockhino :)
bf23a110.jpg

79c64421.jpg

Den underbart ljusblå modellen köptes av Aurum innan han blev besatt av guld och vintage. Han har förövrigt tagit riktigt fina bilder på denna i Florida om jag inte minns fel.. Nån som vet hur man gör kan väl pinga Aurum så han slänger upp några av dem..:)
0bcf2f7b.jpg

Den blå saknar jag oerhört. Såldes ner till Skåne om jag inte minns fel.. Nån som vet var den finns?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Testar att pinga... Aurum Kan du inte posta dina underbara bilder på den ljusblå Artegon?
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Har haft flera av 300 modellen och en 500. Tyvärr är alla borta nu.
Bra klockor, framförallt 500ingen.
 
Topp