• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Artelier Calibre 113

Alarik

Guld
2-Faktor
Denna såg jag nu på Insta.
Deras inhouse 113, 10 dagars gångreserv, 43 mm och med ett uppskattat pris runt 6000 usd.
Bilderna är skamlöst stulana från Hodinkee.

IMG_2124.JPG

IMG_2125.JPG

Dyrt men det känns som att man ändå får en del för kosingen.
Tyvärr kan jag inte smälta visarna och den ör på tok för stor för mig men i övrigt tycker jag att den är jäkligt väl avvägd i utformningen av tavlan. Jag misstänker att den kommer ta en hård smäll på andrahandsmarknaden så då kanske det kan vara läge.

Bilagor

• IMG_2124.JPG
    IMG_2124.JPG
    106.2 KB · Visningar: 18
Dyrt för 10-dagars? Snarare snorbilligt. Däremot litar jag inte riktigt på den där. Den har EN fjäder, alltså en brutalt lång fjäder på typ 180cm, hur blir då tidhållningen? Andra tillverkare brukar ha tre fjäderhus när de har så lång gångreserv.

Dyrt för 10-dagars? Snarare snorbilligt. Däremot litar jag inte riktigt på den där. Den har EN fjäder, alltså en brutalt lång fjäder på typ 180cm, hur blir då tidhållningen? Andra tillverkare brukar ha tre fjäderhus när de har så lång gångreserv.

Jag är oldschool. Kombinationen av 6000$ och namnet Oris upplever jag som illa klingande. Därmed säger jag inte att det är dyrt i förhållande till funktionerna.
Jag tror att den blir ett kap på beggatmarknaden.

Tillbaka
Topp