• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arvegods - Äkta?

Oakflame

Breitling
Fick min pappas gamla klocka när han gick bort. Är dock lite nyfiken, då jag själv inte kan någonting alls om klockor. Är den äkta? Drar mig för att gå in i en klockbutik och bli utskrattad.... :( Den har affektionsvärde, då det var den klockan han använde mest, så att sälja är inte av intresse men det hade varit kul att veta mer om den. (Och om den ens är äkta!)


IMG_4915.JPG IMG_7885 2.JPG
 

Ola G

Cartier
Känner mig lite tveksam men bilderna är lite för dåliga för att avgöra 100%.
Subdialsen ser inte ut som mitt minne säger mig att de ska göra
Med vänlig hälsning
Ola G
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Tyvärr inte äkta. Helt fel register på sub-dials tex. Sekunden ska vara vid 9an men där är nån mätning som visar 4/8/12... helt fel. Affektionsvärdet kan ingen ta ifrån dig, men i det detta fall stannar det där, så lev väl med den som minne!
 
Väldigt fake. Rehaut-ringen är bredare än en motorväg samt att det utförandet av kronografräknare inte användes på de gamla Navitimer.
 
Topp