• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arvegods.

Emil. L

Breitling
105CFFC8-782C-4316-99AA-95FC47ADD2F3.jpeg
Jag har ärvt morfars guldklocka och tänkte att här måste det finnas tonvis med kunskap. Kan någon berätta mer om klockan? Hoppas på många svar.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Har du någon bild på baksidan? Där kanske finns någon märkning eller serienummer. Vore även bra om du hade möjlighet att öppna klockan, kan man försöka ta reda på vad det är för urverk i den också.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har du någon bild på baksidan? Där kanske finns någon märkning eller serienummer. Vore även bra om du hade möjlighet att öppna klockan, kan man försöka ta reda på vad det är för urverk i den också.
App, app, app! Om han inte har koll kanske man inte ska uppmana honom att öppna klockan - det kan vara ett enormt misstag. Vad du än gör @Emil. L - gör inte det. Får du inga bra svar här så testa att fråga i vintage-dressare av forumet.
 

Gaffel

Omega
Vad vill du veta? Ser ut som en standard förtjänstklocka, troligen manuellt urverk, möjligen cal. 428. Sätt på ett nytt armband och använd om den funkar.
 

holma20

Panerai
Ser ut att vara en klocka man får i gåva för lång och trogen tjänst :)
14 eller 18k guld står på insida boettlock,
Skulle gissa på att det är Longines fina inhouse cal. 30L i denna , nästan helt hundra!
Början/ mitten av 60-talet är den cirkus ifrån :)
 

Emil. L

Breitling
Jag ska inte pillra i den. Det enda som finns på baksidan är en LKAB stämpel och morfars namn ingraverat. Den går hur fint som helst när jag vrider upp den.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Grattis till en fantastisk klenod. Fick min farfars guldklocka när han gick bort och det affektionsvärde den besitter är enormt.
 
Topp