• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arvegodset - Den stora tråden

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Många är vi som förlorat någon när och får föra vidare dennes ur. Dessa bärs ofta med respekt och dignitet som häranleds till dess gamla ägare och behöver därav inte nödvändigtvis vara en klocka av större ekonomiskt värde. Det emotionella värdet kan däremot vara ovärderligt.

Hur ser ditt arvegods ut?

Mitt enkla ur kommer från min farfar. En rejäl arbetarkarl med stor integritet och som inte tvekade att dra en box på nån som smet före i kön till kiosken i hyresrättsområdet där han bodde.
Att han hade ett fyrkantigt ur med stötåligt automtiskt verk och mörkblå bakgrund passade honom utmärkt.

E9F9DFDC-D68A-464D-A7D5-D9AB44B86E32.jpeg

F35D4FD1-E28A-44E8-9E26-00E549C56F55.jpeg


För den som vill vältra sig i fler ärvda klockor har jag blivit upplyst om att även den här tråden finns:
https://klocksnack.se/threads/klockor-ni-ärvt-visa-gärna.13253/
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Såna här trådar är ju trevliga.
Det finns två stycken trådar till på forumet har jag för mig i precis samma ämne. Kommer inte ihåg exakt vad de heter.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Såna här trådar är ju trevliga.
Det finns två stycken trådar till på forumet har jag för mig i precis samma ämne. Kommer inte ihåg exakt vad de heter.

Jag sökte innan jag startade tråden men fann mest trådar som behandlade ens eget arvegods och blev lite förvånad att jag inte hittade nån samlingstråd. Se det som ett försök att samla ihop allesammans.

Vi har redan fått se några intressanta ur. Hoppas det blir många fler. :)
 

Leafvalley

Cartier
Jag har nyligen fått i gåva, av min morbror, en av min morfars rolex klockor från 1960. Då vi är 16 kusiner så är jag väldigt tacksam för gesten. Har dock ingen bild på morfar men på på morfars farfar från 1906 det ser ut som att hans chaufför bär ett armbands ur :pompus:. Sedan en wristshot på morfars oysterdate precision 6694
_20170728_230758.JPG

_20171009_215756.JPG
 

MrPlow

Rolex
Trevligt! Den hade jag missat. Lägger till länken i första inlägget så fler kan vältra sig i andras arvegods. :)
Till ditt försvar så är inte sökfunktionen vad den borde vara. Man brukar behöva gå in under "Mer" och välja "Sök ämnen och inlägg" och klicka i "Visa resultat som ämnen" så får man bara en lista på trådar och inte inlägg.
 
Topp