• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Astronauthäng > Bilhandlarhäng ?

Vad är bäst?

  • Astronauthäng

  • Bilhandlarhäng


Resultatet är endast synligt efter enkät.

idagtisdag

Cartier
Astronauthäng

vs

Bilhandlarhäng (Exempel, lånad bild, första träffen på google, självklart från denna siten)
image-jpg.47144
 
På klockor som exempelvis Datejust och Day Date så ska det vara lite bilhandlarhäng. Det ser lite lagom chavigt ut. :)
Men det får såklart inte bli som i dina exempel. Men att klockan kan "ruskas" fram eller bak på handleden 2 - 3 cm ungefär.
Endast väldigt seriösa tillställningar ändrar på det. Det är sedan gammalt!
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Bilhandlarhäng på allt som en lite stekig gubbe vid Medelhavet skulle kunna tänkas bära, astronauthäng är för mycket effort för att kunna rockas
 
Jag hjälpte en väns pappa med lite gräsklippning och lite annat som man som äldre kan behöva hjälp med när man är själv idag (ja, eller igår, lördag).
Det visade sig att vi behövde lite grejer, så jag slängde mig i Ferrarin och körde som om jag stulit både bil och bensin för att försöka hinna in på Biltema.
Jag hann, och när jag gick där och plockade på mig vad jag behövde så såg jag någonting jag är övertygad jag inte kommer få se igen på en (annan) vuxen man.

Ett LASTBILSHANDLARHÄNG av inte denna värld. Jag var tvungen att ta ett par Paparazzibilder med mobilen.

Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna, men som ni nog förstår så var jag tvungen att ta de lite diskret.

Det hela fascinerande mig såpass mkt att jag faktiskt stannade kvar utanför ett par minuter (han var strax efter mig i kassan minuterna innan stängning) för att om möjligt kunna få ett par bilder till.

Denna man såg ut att vara någonstans mellan 35 och 40, i min egen ålder alltså.
Tänk vad olika man kan vara.. :)

Jah kom hem för ett par timmar sedan efter att ha slitit mig halvt fördärvad i grannstan och har ägnat dem åt att varva ner med en (två, rejäla) whisky och Netflix. Jag tänkte lägga upp ett par bilder imorgon, men jag kunde helt enkelt inte vänta. Hehe

Så, håll till godo. Det absolut värsta häng jag sett!
20200815_174351.jpg
20200815_174352.jpg
20200815_174353.jpg
20200816_033045.jpg
20200816_033151.jpg
20200816_033245.jpg
20200816_033603.jpg
20200816_033733.jpg
20200816_033919.jpg
20200816_034015.jpg
20200816_034046.jpg


Ja, GW, här ligger du i lä.
Är det nån annan som har sett nåt liknande?
Klart jag har sett klockor som borde ha spänts åt några hack eller fått länken kortad vid användning men jag har aldrig sett något såhär extremt det måstw ju vara 6, 7cm för mkt länk. Inte ens de nya klockor jag har provat har slängt i närheten så mkt som den här mannens digitala stålklocka.

Vet någon kanske även modellen på uret?

Mvh Tavlan.
 
Det skött du snyggt och diskret. Jag tror inte att du blev upptäckt.. :rolleyes:

7B572CB9-D0C3-472F-8826-E5C1CF3ABAEC.png
Det blwv jag inte, han tittade på mig för att jah var den enda som stod utanför ingången kl 18:02 ca. Jag hade naturligtvis inte mobilen i ett läge som uppenbart visade att jag fotade. Så, nej, han märkte det troligtvis inte, då hade han.med största sannolikhet frågat vafan jag håller på med..
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hjälpte en väns pappa med lite gräsklippning och lite annat som man som äldre kan behöva hjälp med när man är själv idag (ja, eller igår, lördag).
Det visade sig att vi behövde lite grejer, så jag slängde mig i Ferrarin och körde som om jag stulit både bil och bensin för att försöka hinna in på Biltema.
Jag hann, och när jag gick där och plockade på mig vad jag behövde så såg jag någonting jag är övertygad jag inte kommer få se igen på en (annan) vuxen man.

Ett LASTBILSHANDLARHÄNG av inte denna värld. Jag var tvungen att ta ett par Paparazzibilder med mobilen.

Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna, men som ni nog förstår så var jag tvungen att ta de lite diskret.

Det hela fascinerande mig såpass mkt att jag faktiskt stannade kvar utanför ett par minuter (han var strax efter mig i kassan minuterna innan stängning) för att om möjligt kunna få ett par bilder till.

Denna man såg ut att vara någonstans mellan 35 och 40, i min egen ålder alltså.
Tänk vad olika man kan vara.. :)

Jah kom hem för ett par timmar sedan efter att ha slitit mig halvt fördärvad i grannstan och har ägnat dem åt att varva ner med en (två, rejäla) whisky och Netflix. Jag tänkte lägga upp ett par bilder imorgon, men jag kunde helt enkelt inte vänta. Hehe

Så, håll till godo. Det absolut värsta häng jag sett!
20200815_174351.jpg
20200815_174352.jpg
20200815_174353.jpg
20200816_033045.jpg
20200816_033151.jpg
20200816_033245.jpg
20200816_033603.jpg
20200816_033733.jpg
20200816_033919.jpg
20200816_034015.jpg
20200816_034046.jpg


Ja, GW, här ligger du i lä.
Är det nån annan som har sett nåt liknande?
Klart jag har sett klockor som borde ha spänts åt några hack eller fått länken kortad vid användning men jag har aldrig sett något såhär extremt det måstw ju vara 6, 7cm för mkt länk. Inte ens de nya klockor jag har provat har slängt i närheten så mkt som den här mannens digitala stålklocka.

Vet någon kanske även modellen på uret?

Mvh Tavlan.
Haha tack för ett gott skratt! :)
Ser ut som att han hittade rätt klockbatteri iaf.
 

Laban

Omega
Jag hjälpte en väns pappa med lite gräsklippning och lite annat som man som äldre kan behöva hjälp med när man är själv idag (ja, eller igår, lördag).
Det visade sig att vi behövde lite grejer, så jag slängde mig i Ferrarin och körde som om jag stulit både bil och bensin för att försöka hinna in på Biltema.
Jag hann, och när jag gick där och plockade på mig vad jag behövde så såg jag någonting jag är övertygad jag inte kommer få se igen på en (annan) vuxen man.

Ett LASTBILSHANDLARHÄNG av inte denna värld. Jag var tvungen att ta ett par Paparazzibilder med mobilen.

Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna, men som ni nog förstår så var jag tvungen att ta de lite diskret.

Det hela fascinerande mig såpass mkt att jag faktiskt stannade kvar utanför ett par minuter (han var strax efter mig i kassan minuterna innan stängning) för att om möjligt kunna få ett par bilder till.

Denna man såg ut att vara någonstans mellan 35 och 40, i min egen ålder alltså.
Tänk vad olika man kan vara.. :)

Jah kom hem för ett par timmar sedan efter att ha slitit mig halvt fördärvad i grannstan och har ägnat dem åt att varva ner med en (två, rejäla) whisky och Netflix. Jag tänkte lägga upp ett par bilder imorgon, men jag kunde helt enkelt inte vänta. Hehe

Så, håll till godo. Det absolut värsta häng jag sett!
20200815_174351.jpg
20200815_174352.jpg
20200815_174353.jpg
20200816_033045.jpg
20200816_033151.jpg
20200816_033245.jpg
20200816_033603.jpg
20200816_033733.jpg
20200816_033919.jpg
20200816_034015.jpg
20200816_034046.jpg


Ja, GW, här ligger du i lä.
Är det nån annan som har sett nåt liknande?
Klart jag har sett klockor som borde ha spänts åt några hack eller fått länken kortad vid användning men jag har aldrig sett något såhär extremt det måstw ju vara 6, 7cm för mkt länk. Inte ens de nya klockor jag har provat har slängt i närheten så mkt som den här mannens digitala stålklocka.

Vet någon kanske även modellen på uret?

Mvh Tavlan.
Hahaha! Sjukt kul! Roligaste jag sett på forumet på länge. Imponerad av dina paparazzi skills, iskallt!
 
Köpte han klockan där inne också?
Kanske vid ett tidigare tillfälle.
Han var där när jag kom.

Alltså trot om ni vill, men.även i en mindre stad så märker wn vuxen man med knästrumpor från intersport i joggingskorna, en frisyr som borde ha klippts för 2 månader sedan och en "just do it" tisha faktiskt ut när han är under 65.
Särskilt när han ser ut att vara intresserad av allt i butiken. Så jag lade märke till honom innan jag såg klockan, men när den blixtrade till, det var en blandning av skräckblandad förtjusning. Jag kände att jag var tvungen att fånga det på bild för det skulle vara omöjligt att beskriva, och hade jag lyckats med någon form av teckning så hade ingen trott mig.
Haha tack för ett gott skratt! :)
Ser ut som att han hittade rätt klockbatteri iaf.
Hehe själva klockan var nog inte tjockare än länken så det var nog vanliga AA batterier i den där ;)
Imponerande att den ens hänger kvar på handleden. En kass vinkel och den åker i backen känns det som med det där hänget.
Extremt. Och fult.
Han spänner ut handen, gör den platt typ, lm du förstår vad jag menar? Jag såg klockan glida på tumsidan vid ett tillfälle. Typ spretar med fingrarna!
Och jag hjåller med dig.
Otroligt fult, för att inte tala om hur obekvämt det måste vara?
Hahaha! Sjukt kul! Roligaste jag sett på forumet på länge. Imponerad av dina paparazzi skills, iskallt!
Hehe tack!
Men ärligt, hade du försatt chansen att få en bild? ;)
Jag kunde ju inte gärna lägga någon tid på fotona, så jag sköt från höften så jag skulle slippa den pinsamma frågan vafan jag höll på med, tyvärr på kostnad av kvaliteten på bilderna. Men jag chansade och tog väl ett 30tal bilder inne och lika många utanför butiken, så några blev ju, iaf i min mening godkända iaf. Man ser iaf tydligt vad det föreställer. ..tyvärr(?) :)
levakovic.png

Detta mina vanner ar ratt dresstyle for klockhang a la Rom!
Dresskoden stämmer faktiskt ganska bra! Förutom att Romer av någon anledning nästan ALLTID Har minst två storlekar för stora byxor (och ofta upp till en dm för långa..) och i regel klär sig i svart. . Mannen till höger har tom rätt skor! Spetsiga, likt cowboyboots med cubansk klack, som nån form av dansskor. Även den karakteristiska för romer, Elvis-Frisyren ser ut att finnas med. De flesta romer jag känner och har träffat (över 25) har i regel en äldre (och för klocknörderiets skull både repig och oservad). Klockan används met eller mindre vid ALLA tillfällen, precis som smyckena, från socmöten till badstrand etc) guldrolex, om de lyckats hyggligt eller har stor släkt och en halvguldare från rolex el breitling om inte. De får ofta en "släktpresent" när de fyller 20, 25, 30, 40 etc och bland de första för män brukar vara en guld/halvguld klocka. Beroende på lite hur stor och välbärgad familjen/klanen är.
Kvinnor brukar ofta få gamla släktklenoder tex "mormors karakteristiska örhängen" eller farmors förlovningsring" mm.

Men iaf, för att komma till sak, de verkar inte medvetna om att det är möjligt att ta bort länkar på ett klockarmband. Eller så vill de bära så mkt guld som möjligt genom att bära två extralänkar (eller 7). Så, deras klockor hänger väldigt ofta en rejäl bit ner på handen, men jag tror aldrig jag sett nåt som liknar det här faktiskt:D
Trots att även männen sällan bär mindre än två halsband och två ringar på varjw hand, ibland ringar på alla fingrar.
! :)
Och för att undvika risk för att bli kallad rasist eller något så är mina kunskaper om romer/zigenare/tattare, vilket ord du nu väljer baserade helt på egna erfarenheter och dryga 25 års vänskap/umgänge samt ett kortare förhållande med en romsk kvinna (som INTE ) valt att bära de stora, tunga kjolarna.. det är alltså fakta om människor jag har träffat ocj umgåtts med, så inga gissningar eller fördomar!

Jav ville bara nämna det, utifall..

Mvh.

Hehe "rom-style" :D , skönt uttryck!
 
Senast ändrad:

Writer136

Panerai
Kanske vid ett tidigare tillfälle.
Han var där när jag kom.

Alltså trot om ni vill, men.även i en mindre stad så märker wn vuxen man med knästrumpor från intersport i joggingskorna, en frisyr som borde ha klippts för 2 månader sedan och en "just do it" tisha faktiskt ut när han är under 65.
Särskilt när han ser ut att vara intresserad av allt i butiken. Så jag lade märke till honom innan jag såg klockan, men när den blixtrade till, det var en blandning av skräckblandad förtjusning. Jag kände att jag var tvungen att fånga det på bild för det skulle vara omöjligt att beskriva, och hade jag lyckats med någon form av teckning så hade ingen trott mig.

Hehe själva klockan var nog inte tjockare än länken så det var nog vanliga AA batterier i den där ;)

Han spänner ut handen, gör den platt typ, lm du förstår vad jag menar? Jag såg klockan glida på tumsidan vid ett tillfälle. Typ spretar med fingrarna!
Och jag hjåller med dig.
Otroligt fult, för att inte tala om hur obekvämt det måste vara?

Hehe tack!
Men ärligt, hade du försatt chansen att få en bild? ;)
Jag kunde ju inte gärna lägga någon tid på fotona, så jag sköt från höften så jag skulle slippa den pinsamma frågan vafan jag höll på med, tyvärr på kostnad av kvaliteten på bilderna. Men jag chansade och tog väl ett 30tal bilder inne och lika många utanför butiken, så några blev ju, iaf i min mening godkända iaf. Man ser iaf tydligt vad det föreställer. ..tyvärr(?) :)

Dresskoden stämmer faktiskt ganska bra! Förutom att Romer av någon anledning nästan ALLTID Har minst två storlekar för stora byxor (och ofta upp till en dm för långa..) och i regel klär sig i svart. . Mannen till höger har tom rätt skor! Spetsiga, likt cowboyboots med cubansk klack, som nån form av dansskor. Även den karakteristiska för romer, Elvis-Frisyren ser ut att finnas med. De flesta romer jag känner och har träffat (över 25) har i regel en äldre (och för klocknörderiets skull både repig och oservad). Klockan används met eller mindre vid ALLA tillfällen, precis som smyckena, från socmöten till badstrand etc) guldrolex, om de lyckats hyggligt eller har stor släkt och en halvguldare från rolex el breitling om inte. De får ofta en "släktpresent" när de fyller 20, 25, 30, 40 etc och bland de första för män brukar vara en guld/halvguld klocka. Beroende på lite hur stor och välbärgad familjen/klanen är.
Kvinnor brukar ofta få gamla släktklenoder tex "mormors karakteristiska örhängen" eller farmors förlovningsring" mm.

Men iaf, för att komma till sak, de verkar inte medvetna om att det är möjligt att ta bort länkar på ett klockarmband. Eller så vill de bära så mkt guld som möjligt genom att bära två extralänkar (eller 7). Så, deras klockor hänger väldigt ofta en rejäl bit ner på handen, men jag tror aldrig jag sett nåt som liknar det här faktiskt:D
Trots att även männen sällan bär mindre än två halsband och två ringar på varjw hand, ibland ringar på alla fingrar.
! :)
Och för att undvika risk för att bli kallad rasist eller något så är mina kunskaper om romer/zigenare/tattare, vilket ord du nu väljer baserade helt på egna erfarenheter och dryga 25 års vänskap/umgänge samt ett kortare förhållande med en romsk kvinna (som INTE ) valt att bära de stora, tunga kjolarna.. det är alltså fakta om människor jag har träffat ocj umgåtts med, så inga gissningar eller fördomar!

Jav ville bara nämna det, utifall..

Mvh.

Hehe "rom-style" :D , skönt uttryck!

Haha fan vad ansträngande det måste vara att hålla handen utspänd hela tiden.
Btw klockan skulle kunna vara någon Nixon historia. Får reklam för någon liknande best i mitt fb flöde troligen pga mitt g-shock knarkande.
 
Haha fan vad ansträngande det måste vara att hålla handen utspänd hela tiden.
Btw klockan skulle kunna vara någon Nixon historia. Får reklam för någon liknande best i mitt fb flöde troligen pga mitt g-shock knarkande.
Aha ok, ska kolla Nixon å se om de kan va nåt sånt.
Alltså den där klockan var grotesk, länken måste ha varit 40 - 50 mm bred. Undrar vad som får en man att tycka att en sådan best är det snyggaste han sett i klockväg (Kom igen, även ur och penn har anständiga modellwr för 199 kr ca), och dessutom väljer att ha länken helt oavkortat, det måste som du säger vara skitjobbigt..
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Hahaha, vilken makalös tråd!
Jag har en kollega som tar bilhandlarhänget väldigt långt! Han har en Breitling-kvartsare som hänger precis så den inte åker över handen, inte sällan med tavlan på undersidan av näven. Det är mest dragningskraften som avgör vilket håll den är på för tillfället!

Nu har han dock inte använt den på ett tag, eftersom han fick erbjudande om ett byte mot en Panerai! På skoj, hävdar han i efterhand, eftersom den Panerai han går runt med är en ganska så dassig kopia...

upload_2020-4-6_19-52-35-png.1402331


Värt att nämna att den han skulle byta med spottar en fräsch AP ;)

img_20200406_205735_01-jpg.1402408
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag hjälpte en väns pappa med lite gräsklippning och lite annat som man som äldre kan behöva hjälp med när man är själv idag (ja, eller igår, lördag).
Det visade sig att vi behövde lite grejer, så jag slängde mig i Ferrarin och körde som om jag stulit både bil och bensin för att försöka hinna in på Biltema.
Jag hann, och när jag gick där och plockade på mig vad jag behövde så såg jag någonting jag är övertygad jag inte kommer få se igen på en (annan) vuxen man.

Ett LASTBILSHANDLARHÄNG av inte denna värld. Jag var tvungen att ta ett par Paparazzibilder med mobilen.

Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna, men som ni nog förstår så var jag tvungen att ta de lite diskret.

Det hela fascinerande mig såpass mkt att jag faktiskt stannade kvar utanför ett par minuter (han var strax efter mig i kassan minuterna innan stängning) för att om möjligt kunna få ett par bilder till.

Denna man såg ut att vara någonstans mellan 35 och 40, i min egen ålder alltså.
Tänk vad olika man kan vara.. :)

Jah kom hem för ett par timmar sedan efter att ha slitit mig halvt fördärvad i grannstan och har ägnat dem åt att varva ner med en (två, rejäla) whisky och Netflix. Jag tänkte lägga upp ett par bilder imorgon, men jag kunde helt enkelt inte vänta. Hehe

Så, håll till godo. Det absolut värsta häng jag sett!
20200815_174351.jpg
20200815_174352.jpg
20200815_174353.jpg
20200816_033045.jpg
20200816_033151.jpg
20200816_033245.jpg
20200816_033603.jpg
20200816_033733.jpg
20200816_033919.jpg
20200816_034015.jpg
20200816_034046.jpg


Ja, GW, här ligger du i lä.
Är det nån annan som har sett nåt liknande?
Klart jag har sett klockor som borde ha spänts åt några hack eller fått länken kortad vid användning men jag har aldrig sett något såhär extremt det måstw ju vara 6, 7cm för mkt länk. Inte ens de nya klockor jag har provat har slängt i närheten så mkt som den här mannens digitala stålklocka.

Vet någon kanske även modellen på uret?

Mvh Tavlan.
Haha! Dags att lägga till några länkar, någon som vill sälja sina extra länkar? Om vi hjälpa åt kanske vi kan få till ett likadant häng.

Den här killen har ju fattat det!
 

idagtisdag

Cartier
Jag hjälpte en väns pappa med lite gräsklippning och lite annat som man som äldre kan behöva hjälp med när man är själv idag (ja, eller igår, lördag).
Det visade sig att vi behövde lite grejer, så jag slängde mig i Ferrarin och körde som om jag stulit både bil och bensin för att försöka hinna in på Biltema.
Jag hann, och när jag gick där och plockade på mig vad jag behövde så såg jag någonting jag är övertygad jag inte kommer få se igen på en (annan) vuxen man.

Ett LASTBILSHANDLARHÄNG av inte denna värld. Jag var tvungen att ta ett par Paparazzibilder med mobilen.

Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna, men som ni nog förstår så var jag tvungen att ta de lite diskret.

Det hela fascinerande mig såpass mkt att jag faktiskt stannade kvar utanför ett par minuter (han var strax efter mig i kassan minuterna innan stängning) för att om möjligt kunna få ett par bilder till.

Denna man såg ut att vara någonstans mellan 35 och 40, i min egen ålder alltså.
Tänk vad olika man kan vara.. :)

Jah kom hem för ett par timmar sedan efter att ha slitit mig halvt fördärvad i grannstan och har ägnat dem åt att varva ner med en (två, rejäla) whisky och Netflix. Jag tänkte lägga upp ett par bilder imorgon, men jag kunde helt enkelt inte vänta. Hehe

Så, håll till godo. Det absolut värsta häng jag sett!


Ja, GW, här ligger du i lä.
Är det nån annan som har sett nåt liknande?
Klart jag har sett klockor som borde ha spänts åt några hack eller fått länken kortad vid användning men jag har aldrig sett något såhär extremt det måstw ju vara 6, 7cm för mkt länk. Inte ens de nya klockor jag har provat har slängt i närheten så mkt som den här mannens digitala stålklocka.

Vet någon kanske även modellen på uret?

Mvh Tavlan.
20200816_033045-jpg.1524683

Vilken kung! Man undrar ju vad det är för dyrgrip till klocka han bara var tvungen att få med sig till Biltema! Ser ut att vara en digitalklocka med AP-länk.

Att han sedan cyklade hem med ett bilbatteri på cykel är ju pricken över i.
 
Topp