• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Atlantic Jet Super felaktiga sekundvisare?

Cavdan

Omega
IMG_3397.JPG
köpte en Atlantic jet super men undrar ifall sekundvisaren tillhör modellen?
Har sett olika utförande där den icke linjära sekundvisare verkar vara standard? Eller vad säger expertisen på Atlantic modellerna?
 

rogart-63

Patek
IMG_3397.JPG
köpte en Atlantic jet super men undrar ifall sekundvisaren tillhör modellen?
Har sett olika utförande där den icke linjära sekundvisare verkar vara standard? Eller vad säger expertisen på Atlantic modellerna?
Nje brukar dom inte vara lite feta på mitten och ha en droppformad andra ände. Tror den där är utbytt vid nåt tillfälle?
 

Cavdan

Omega
Jag misstänker att den är utbytt vid ngt tillfälle kanske var den trasig och att man inte hittade en original reservdel. Men det kanske finns någon på forumet som vet var man kan få tag på en?
 

Husse

Patek
Min är tunn guldig och slutar med en röd pil.
Pil.jpg
Våra två är ju identiska, men det kan ju variera mellan "årsmodellerna". Vad jag kan se så är väl röda sekundvisare vanliga överlag. Tilläggas ska att jag är en glad amatör i detta gäng! Här är en bild på min Jet Super.
IMG_1926.JPG

Såg fö ett par riktigt fina Atlantic hos uris i Sundsvall!
Delar med mig av dessa klockor också.
IMG_2229.JPG

Svart tavla, 21 stenar och helröd, tunn sekund!
Här kommer nästa, chronometercertifierad!
IMG_2224.JPG

Vet ej om den guldfärgade sekunden är orginal!
 

Cavdan

Omega
Ok, tack verkar som det finns olika varianter och ingen riktig bra referens att förlita sig på. Har sett sekundvisare i olika utförande men där den dropp liknande röda sekundvisaren är mest vanlig.
 
Topp