• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Atlantic Milano (60-tals)

maks

Breitling
Tjena KS!

Är fortfarande relativt ny i klockvärlden och har letat en liten stund efter en gammal omega seamaster 50/60-tals. I mitt sökande har jag stött på en klocka, närmare bestämt en mekanisk Atlantic Milano, vilket har någon variant av "tuxedo"-urtavla som jag tyckte var häftig. Jag tänkte höra med er om någon har erfarenhet av dessa klockor? Hur är kvaliteten?

Priset på dessa verkar ligga på en halv vintage seamaster för tillfället också. Har priset på dessa Omegaklockor stigit markant?
atlantic-heritage-008.jpg
ladda ned.jpg


Mvh
Max
 
Atlantic vet jag inte mycket om, men priset på vintage seamaster har typ tredubblats sedan jag började med klockor, ca 2010-2011. Då gick många för runt 1000kr vill jag minnas, nu är de flesta i fint skick på minst 2,5-3kkr känns det som.
 
Topp