• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Atomur på Armen

Nexus

Panerai
Bland det tuffaste jag sett det här året. Får de ner priserna till vettigare nivåer så slår jag till direkt.
 

mouqvist

Rolex
Kul grej det här! Det är sådana människor som driver utvecklingen framåt.
Visst är klockan för stor och klumpig, men hur var mobiltelefonerna för några år sedan? Numera kan man ju få en GPS mottagare i en 47mm boett (Astron) så vem vet hur dessa atomur kommer att se ut om några år.
Som tekniknörd älskar jag klockor som klarar negativt tryck, eller tål att dyka ner till 11.000 meter, motstår -40 eller +80 grader, klarar 10 år (eller vad det nu är numera) utan att behöva byta batteri, är termokompenserade, tål magnetfält som skulle kunna smälta amalgamet i mina tandlagningar, har visare som lyser oavbrutet i 25 år, osv... Bara kul!
 

Apansson

Torpare
Häftig funktion, men magiskt ful. Tänk om man kunde få en fusion av detta och HYT-klockorna, det vore fräsigt.
 

F-L-P

Panerai
Skulle gärna se en som ett bordsur. kanske inte finns så stor marknad men finns lite mer designmöjligheter då... Skulle lätt kunna ha en hemma som synk-ur för automatarna.

Proof of concept prototyper ser förövrigt ganska ofta ut sådär, men man brukar inte så ofta via upp dessa för allmänheten. oftast släpper man bara lite industridesignskisser eller några 3D prints. lite mer artistisk frihet om man inte behöver få det att fungera också..

Ryktet säger att första tetra pack maskinen inte fungerade när de skulle visa den för pressen utan man hade tillverkat tetrorna för hand och lät maskinen spotta ut dom för en applåderande presskår. Lite osäker på sanningshalten i det, men bra story.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Du hann först Peter, läste precis i Ny Teknik om den.

Det var ju en hel del diskussion om Rolex och atomur för ett tag sedan.

Bathys hann tydligen först...men snygg var den inte.:D
 
Topp