En myt. En dröm. Ett hjärnspöke. Fria fantasier. Kalla det vad ni vill, men det faller på sin egen orimlighet!Och framför allt går det att bara äga en klocka när man hittat in i detta fantastiska forum?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En myt. En dröm. Ett hjärnspöke. Fria fantasier. Kalla det vad ni vill, men det faller på sin egen orimlighet!Och framför allt går det att bara äga en klocka när man hittat in i detta fantastiska forum?
Jamen hallå.. Vad köpte du ??När jag köpte min första dyra klocka (vilket endast var den tredje klockan jag köpt i mitt liv!) så var tanken "En klocka, ett liv" och på så sätt kunde jag motivera att lägga tiotusentals riksdaler för en klocka. Blev medlem på klocksnack mest bara för att ta del av vad kunnigt folk hade att säga.
Tiden på klocksnack och alla bilder på fina klockor har förändrat mitt tankesättmen jag har nu köpt en klocklåda med 3 platser och den får sätta gränsen. Alla är olika men av egen erfarenhet känner jag att jag mår som bäst av att vara måttlig
![]()
Jamen hallå.. Vad köpte du ??
Rolling... Rolling... Rolling on the riverEn Breitling chronomat evolution![]()
Vad menar du med dyr klocka ?När jag köpte min första dyra klocka (vilket endast var den tredje klockan jag köpt i mitt liv!) så var tanken "En klocka, ett liv" och på så sätt kunde jag motivera att lägga tiotusentals riksdaler för en klocka. Blev medlem på klocksnack mest bara för att ta del av vad kunnigt folk hade att säga.
Tiden på klocksnack och alla bilder på fina klockor har förändrat mitt tankesättmen jag har nu köpt en klocklåda med 3 platser och den får sätta gränsen. Alla är olika men av egen erfarenhet känner jag att jag mår som bäst av att vara måttlig
![]()
Fast genom att ha en icke-vattentät klocka går man mist om många dagar och tidpunkter att ha klocka. Givetvis beroende på hur aktivt liv man lever, men att vara på fest och inte kunna bada i pool eller hav för man inte ens vill tänka på var man skulle gömma sin Lange 1 eller Calatrava under doppet. På sommarsemestern, hur gör man då? osv osv...I den här tråden ska man få kåta loss, alá Grande
14270, absolut en "OWG" klocka, +1 på den. Även 114270.
Det här med vattentät är jag dock inte riktigt säker på. Har man dem kriterierna så går man miste om mycket, och då menar jag MYCKET.
En Lange 1 månfas skulle jag också kunna bli gammal med.
Amen hallå då sicket tråkigt (men jag medger normalt) förfalandetFast genom att ha en icke-vattentät klocka går man mist om många dagar och tidpunkter att ha klocka. Givetvis beroende på hur aktivt liv man lever, men att vara på fest och inte kunna bada i pool eller hav för man inte ens vill tänka på var man skulle gömma sin Lange 1 eller Calatrava under doppet. På sommarsemestern, hur gör man då? osv osv...
Mindfulness handlar om att du fokuserar på att vara medveten om dig själv och det som finns i just denna stund, i nuet. Metoden används dock INTE flitigt bland klockentusiaster för att minska stress, ångest och nedstämdhet.
En viktig del i mindfulness är också en mer accepterande hållning mot dig själv och din klocka och andras klockor. Att du ser kärleksfullt och ömsint på dig själv, eller i alla fall skapar en neutral självbild, har stor betydelse för att du skall må bra med din klocka!
En del klocknördar upplever iallafall att mindfulness minskar stress, ångest och nedstämdhet, samt att det kan vara en hjälp för att hantera smärta och sömnproblem
Saxat ifrån :
https://www.1177.se/Tema/Halsa/Stress/Mindfulness/
+1Klockor kan inte vara en hobby om man bara har en.
Amen.Klockor kan inte vara en hobby om man bara har en.
Grym!!!Jahmen, du frågar så svarar jag dig efter bästa förståelse (u didnt see that fxxing coming did u ?)
Min farfars farfars fickur:
![]()
Till salu ? Över min döda kropp...
Vad menar du med dyr klocka ?
Owg med denna sen den 3 maj-18.
![]()
Helt med dig där! Har man tre eller fler, då kan vi tala hobby och samling.Klockor kan inte vara en hobby om man bara har en.
Går visst att jämföra. Tycker prislappen är helt irrelevant, förutom för plånboken då.Att bara ha en billig klocka för tex 5k och inte mer än så känns rätt trist. Men det går inte att jämföra med att bara ha en tex DD i platina
Tycker snarare det är totala summan i klockor som är intressant/relevant. Dvs att ha en för tex 100k eller två stycken á 50k....
Utan plånboken som backar upp önskemålen blir det ju rätt svårt att realisera, och därmed tämligen relevantGår visst att jämföra. Tycker prislappen är helt irrelevant, förutom för plånboken då.
Nu var det ju inte det jag kommenterade.Utan plånboken som backar upp önskemålen blir det ju rätt svårt att realisera, och därmed tämligen relevant
När jag köpte min första dyra klocka (vilket endast var den tredje klockan jag köpt i mitt liv!) så var tanken "En klocka, ett liv" och på så sätt kunde jag motivera att lägga tiotusentals riksdaler för en klocka. Blev medlem på klocksnack mest bara för att ta del av vad kunnigt folk hade att säga.
![]()