• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att bygga en årsklocka (del III av V) – med paketöppning!

David

Bödeln
Missat början?
Som bekant har klockan efter service fortfarande ett stort problem, skarpögda klocksnackare har förstås redan listat ut vad det är.

Det här rassliga gamla eländet gör ju ingen glad.

131111-YW-Bracelet.jpg


Rolex har varit duktigt sena på bollen och trots flera nya revisioner inte lyckats bygga en schysst Oyster-länk till GMT:n förrän de sexsiffriga referenserna introducerades.

Tyvärr är den snäppet för kraftig för den väsentligt nättare 1675:an, vilket ger både ett obalanserat utseende och en obalanserad känsla på armen. Dessutom tycker jag inte att polerade mittlänkar funkar.

Vad göra?

Efter 30-talet mail med mått, nya mått, diskussioner om färg, tjocklek och allt däremellan under en månads tid väntade bara en dust med TNT.

Det visade sig att ett litet paket från Indonesien med inte så väl specificerat innehåll flaggade rött. Efter ett antal mail och telefonsamtal om proforma-fakturor och annan dokumentation kunde jag riva upp paketet.

131111-YW-TNT.jpg


Vad kan passa bättre på en nyrenoverad vintage-klocka än ett helt nytt läderband i vintage-stil?

131111-YW-Strap.jpg


Peter Gunny levererar. Fantastiskt hantverk och perfekt passform med en diskret präglad Gunny-logga och serienummer.

131111-YW-Gunny.jpg


Funkar med klockan?

Funkar med klockan!

131111-YW-Strapped.jpg


Tyvärr saknas det forfarande några pusselbitar ...

... forsättning följer i del IV av V.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Coolt projekt.

Men varför 5 versen i 23 psalmen i Psaltaren som undertext? "Herren är min herde, mig skall intet fattas..."

garfield
 
Topp